25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    AxelVr

beginner html website

hoi,

ik ben bezig met een website te bouwen ,

nu heb ik en voorpagina waar ik een zwevende tekst onder heb zitten
    klik voor voorbeeldd

maar nu heb ik wat moeite met die tekst precies onder de afbeelding te krijgen , zoals je zite zit de tekst ergens onderaan de pagina en die wil ik graag precies onder de afb. hebben.

nog een vraagje:

de afbeelding op de startpagina van m’n site wil ik gaag precies in het midden zetten , zodat je bij elke browser op elke computer de afb. in het midden hebt saan van je scherm , kan dit?

alvast bedankt!!

met vriendelijke groeten,

axel van raath

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

woooo…. :moe:
    schrok me de tering van die muziek.
    Je kan dat doen met css, divs etc. Heb helaas geen tijd nu om dat uit te leggen, moet weg nu.

Bijdrager
    naim1982

idd met <div> en css bestandje…

maar voor een beginneling is het mss gemakklijker om met tabellen te werken…

tip: maak allesinds uw layout dynamisch dat er geen zo’n lelijke scrollbar staat onderaan je scherm…

Bijdrager
    AxelVr

jha, die muziek is nu nog een test bestandje , maar het is een website voor een bandje dus daar komt nog wat anderss

ik heb nog niet veel gedaan met css maar kan ik niet beter een internal css bestand nemen i.p.v. een external?

Bijdrager
    iJoost
    ”Rimsic”

schrok me de tering van die muziek.

Ah… Goed dat je even waarschuwt.;-)

Dan laat ik deze beker aan mij voorbijgaan. Ik heb een hekel aan websites die geen rekening houden met de mogelijkheid dat mijn computer ergens staat waar zoiets stoort.

Als je muziek te bieden hebt dan laat je mij zelf de keus maar of ik die ook wil horen…

Bijdrager
    AxelVr

misschien nog niet helemaal duidelijk dat dit een test versie van de site moet worden????

p.s. als het stoort kun je ook gewoon je geluid uit zetten toch??

Bijdrager
    Brainiac

Haha, wat ’n muziek man ! :D

Edit: titel en artiest (en album)?

Bijdrager
    aerosoul

html:
    [code:1:69bfd34c82]
    <body>

<div id="container">

<a class="enter">&nbsp;</a>

<p>"hier je tekstdingetje"</p>

</div>

</body>
    [/code:1:69bfd34c82]
    css
    [code:1:69bfd34c82]
    body,html {
    width : 100%;
    height : 100%;
    padding : 0;
    margin : 0;
    }

body {
    background : #000;
    font-family : arial,helvetica,verdana;
    font-size : 12px;
    color : #fff;
    }

#container {
    width : 300px; /* hier komt de breedte van je plaatje */
    height : 400px; /* hier komt de totale hoogte van je plaatje + text */
    position : absolute;
    margin-top : -200px; /* min de helft van je height */
    margin-left : -150px; /* min de helft van je width */
    top : 50%;
    left : 50%;
    }

a.enter {
    display : block;
    width : 300px;
    height : 200px;
    background : url(jeplaatje.jpg);
    }

a.enter:hover {
    background : url(jehoverplaatje.jpg);
    }
    [/code:1:69bfd34c82]

en ik heb dat geluid er express niet in gedaan. WANT DAT IS IRRITANT!

Bijdrager
    iJoost
    ”AxelVr”

p.s. als het stoort kun je ook gewoon je geluid uit zetten toch??

Dat kan… En als ik ongevraagde post krijg kan ik het ook gewoon niet lezen. En…

Maar in de praktijk ben ik op zo’n site meteen weer weg en kom er nooit meer terug. Zoals ik al zei niet iedereen zit in z’n eentje op een zolderkamertje. De opmerking was dan ook zuiver bedoeld om te helpen (en had ook zeker niets te maken met de (test) muziekkeuze, want die heb ik dus niet eens gehoord ;-). Denk er maar eens over na wat je probeert te bereiken met je site.

Bijdrager
    Oppie

Goed advies iJoost!

Wat nogal wat webpage bouwers vergeten is dat ze de site niet horen te maken voor zichzelf (ter meerdere eer en glorie; kijk mij eens…, etc), maar enkel voor de ‘kijker’!

Dus ook al bevind je jezelf in de Navel van het Universum, AxelVr, dan nog zul je rekening moeten houden met op zijn minst de doelgroep van je site.

Bijdrager
    AxelVr
    ”Oppie”

Goed advies iJoost!

Wat nogal wat webpage bouwers vergeten is dat ze de site niet horen te maken voor zichzelf (ter meerdere eer en glorie; kijk mij eens…, etc), maar enkel voor de ‘kijker’!

Dus ook al bevind je jezelf in de Navel van het Universum, AxelVr, dan nog zul je rekening moeten houden met op zijn minst de doelgroep van je site.

nogmaals , dit is een TEST site , hiermee bedoel ik dus dat ALLES wat er nu op staat NIET definitie is en vooral probeersels , ik probeer hulp te krijgen , geen negatieve afkrakende adviesen!!

gr,

Axel

Moderator
    unSOUND
    ”AxelVr”

geen negatieve afkrakende adviesen!!

Ah, mensen mogen dus alleen de goede dingen van je site noemen…

Bijdrager
    AxelVr

dat zeg ik niet , ik wil hulp , geen advies!

Moderator
    unSOUND
    ”AxelVr”

ik wil hulp , geen advies!

Advies geven over wat je beter niet kunt doen IS helpen…

Als je niet tegen commentaar kunt moet je ook geen hulp aan anderen vragen, want vroeg of laat krijg je te horen dat je iets fout doet… en dan kun je dat accepteren, of gaan stampvoeten zoals je nu aan het doen bent…

Bijdrager
    AxelVr

mij probleem is:

ik ben bezig met de site , ik heb een probleem

mensen gaan zeuren over muziek die ik gewoon willekeurig erop heb gezet, gewoon om te kijken of het werkte….

en nu gaat iedereen klagen over DE muziek die ze horen , ik ben gewoon vanalles aan het uitproberen en ik doe het ook voor een “klant” dus zijn meing ligt voorp neem ik aan , want iedereen doet alsof ik bepaal hoe het eruit zie , maar er zijn toch wensen van een klant misschien..

duidelijk,

excuses voor de eventuele beledigingen ..

gr

Moderator
    unSOUND
    ”AxelVr”

ik doe het ook voor een “klant” dus zijn meing ligt voorp neem ik aan.

Nee.

Een klant komt naar jou toe omdat hij er geen verstand van heeft. Dus als hij iets wil wat niet verstandig is moet je dat niet gewoon klakkeloos doen, maar hem er juist op wijzen dat dat misschien niet zo slim is…

Bijdrager
    iJoost

Ik vind het allemaal best. Maar ik kan helaas even niet gaan kijken of ik je misschien kan helpen, want er draait hier andere muziek in de kamer. En nee ik ga niet speciaal voor jou het geluid van m’n Mac eerst uitzetten. Jij vraagt om hulp, niet ik.;-)

En verder denk ik dat je vooral je voordeel kunt doen met alle ongevraagde adviezen die spontaan jouw kant uit komen. Zelfs als je er niets mee doet, heb je er dan toch minstens nog een keer goed over nagedacht.

Je zou ook kunnen overwegen om even snel het geluid weg te halen zodat de discussie zich daarna misschien wat gemakkelijker in de richting beweegt die jij wilt, het is maar een idee… ;-P

Bijdrager
    AxelVr
    ”unSOUND”
    ”AxelVr”

ik doe het ook voor een “klant” dus zijn meing ligt voorp neem ik aan.

Nee.

Een klant komt naar jou toe omdat hij er geen verstand van heeft. Dus als hij iets wil wat niet verstandig is moet je dat niet gewoon klakkeloos doen, maar hem er juist op wijzen dat dat misschien niet zo slim is…

die “klant” is toevallig mijn vader die graag een website wil en geen geld wil uitgeven , dusssss

[qoute=iJoost]Ik vind het allemaal best. Maar ik kan helaas even niet gaan kijken of ik je misschien kan helpen, want er draait hier andere muziek in de kamer. En nee ik ga niet speciaal voor jou het geluid van m’n Mac eerst uitzetten. Jij vraagt om hulp, niet ik.;-)

En verder denk ik dat je vooral je voordeel kunt doen met alle ongevraagde adviezen die spontaan jouw kant uit komen. Zelfs als je er niets mee doet, heb je er dan toch minstens nog een keer goed over nagedacht.

Je zou ook kunnen overwegen om even snel het geluid weg te halen zodat de discussie zich daarna misschien wat gemakkelijker in de richting beweegt die jij wilt, het is maar een idee… ;-P[/qoute]

ik ben druk bezig om het geluid te wijzigen , adviezen zijn altijd welkom maar deze adviesen kwamen nogal onnodig over op mij vanwege de eerder vertelde redenen…

gr,

axel

Bijdrager
    TabHii

Als ik op het lijstje klik dan gebeurd er niks…

Inactief
    Anoniem

Op een Windows PC (IE) ziet het er niet echt geweldig uit. De randen om dat plaatje om aan te geven dat het een link is etc. De muziek doet het btw ook niet.

De marquee-tag voldoet niet aan XHTML Strict

Succes ermee!

Moderator
    unSOUND
    ”AxelVr”

die “klant” is toevallig mijn vader die graag een website wil en geen geld wil uitgeven , dusssss

Dussssssssss niks. Als iemand iets doms gaat doen moet je hem daar voor waarschuwen, vader of geen vader.

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”TabHii”

Die hele site doet anders niks hoor.

@AxelVr
    : Doe es niet zo kinderachtig joh! Wanneer je op een site als macosx.nl om hulp vraagt kun je verwachten dat je kritiek krijgt op andere dingen die mensen storen. Hier kan je van leren. Als je nou zou beginnen de reacties serieus te nemen ipv ze opvatten als een aanval op jou, kan je misschien nog wel leren.

Bijdrager
    AxelVr
    ”iPod
    ”TabHii”

Die hele site doet anders niks hoor.

@AxelVr
    : Doe es niet zo kinderachtig joh! Wanneer je op een site als macosx.nl om hulp vraagt kun je verwachten dat je kritiek krijgt op andere dingen die mensen storen. Hier kan je van leren. Als je nou zou beginnen de reacties serieus te nemen ipv ze opvatten als een aanval op jou, kan je misschien nog wel leren.

ok , nog 1 laatste keer, de site is in test fase , ik heb nog maar 1 pagina , ik had 1 specifieke vraag , die is opgelost , deze site is alleen voor het princiepe , als ik de echte versie had, zou ik hem gewoon op de hoofd domeinnaam zetten ,

aangezien ik mijn vorige website in iweb heb gemaakt , vond ik het wel eens leuk om het in html te proberen.

duidelijk ,

excuses dan voor het e.v.t. “”kinderachtige”” gedrag,

ik ben gewend van andere fora’s die niet over mac gaan op veel positievere reacties , tenslotte , ik ben maar een beginnen :roll:

vr gr

Bijdrager
    iPod Jimmy
    ”AxelVr”

excuses dan voor het e.v.t. “”kinderachtige”” gedrag,

ik ben gewend van andere fora’s die niet over mac gaan op veel positievere reacties , tenslotte , ik ben maar een beginnen :roll:

vr gr

Ach man, geen punt. Zolang je er maar van leert. Beter toch dat je dan hier aanbelandt en dat je gewoon serieuze kritiek krijgt waar je van kunt leren?

Groet.

Bijdrager
    TabHii

zoals al gezegd was met css!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.