5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Davidv

begin van de zin met hoofdletter pages 5.0

ik heb vandaag de nieuwe pages gedownload maar heb nu ineens niet meer dat de zin begint met een hoofdletter, weet iemand waar je dit kan aanpassen?

de plaats waar je het vroeger kon aanpassen was: pages > voorkeuren > automatische correctie > corrigeer hoofdletters/kleine letters
    maar dat is er nu niet meer.

ik kan nu alleen vinden: opmaak > lettertype > hoofdletters/kleine letters
    en daar kan ik allen kiezen voor: alle woorden met een hoofdletter

Bijdrager
    janbertwedman

Zelf hoofdletter typen.

Bijdrager
    cmug

Waar ik juist mee zit te vechten is het aanwezig zijn van automatische functies. Het z.g. gemak die het zou moeten bieden komt bij mij in de praktijk niet uit, omdat ik 7 van de 10 keer moet vechten om de automatische correctie op ongewenste plaatsen weer in het gareel te krijgen.
    Hoe minder automatische hoe beter. Alleen met spellingscontrole (maar dan niet automatische) vindt ik een topper.

Bijdrager
    Verdult
    janbertwedman op 25 oktober 2013

Zelf hoofdletter typen.

Dat is dus precies waar niet om is gevraagd.

Om je vraag te beantwoorden, het kan (zover ik weet) niet. Apple heeft een hoop functies verwijdert uit pages 5.0, waaronder deze. Ik verwacht dat bij een update deze functie weer terug zal komen maar tot die tijd is het even door de zure Apple heen bijten, of uiteraard, nog even gebruik maken van pages ’09.

om cmug ook nog even te verblijden: system prefrences>keyboard>text> en zet daar het vinkje ‘correct spelling automatically’ uit.

Bijdrager
    KarelWillem
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.