13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    grindy

Beetje dubbel

Hoi,

Enige uiting van irritatie :

In deze draad : http://www.onemorething.nl/community/topic/104-tiger-hoe-kom-ik-daar-aan vraagt iemand heel netjes om hulp bij het verkrijgen van een osx versie.
    Dit werd per direct door een mod afgeschoten met :

“OMT is geen verkoop- of vraag- en aanbodsite. Het volgende is niet toegestaan:
    Te koop vragen of aanbieden van goederen of diensten
    Ruilhandel of andere initiatieven waarbij een wederprestatie aangeboden of verlangd wordt
    Oproepen om aan onderzoeken mee te werken, enquêtes in te vullen, in wedstrijden te stemmen, petities te ondertekenen of aan acties voor een goed doel mee te doen”

Vond het wel meevallen eigenlijk, leek meer een moderatie om het modereren, waar ik me mede door deze “regel” aan stoor is het verschrikkelijke gebruik van reklame en adds…. wat nou

“OMT is geen verkoop- of vraag- en aanbodsite. Het volgende is niet toegestaan: Te koop vragen of aanbieden van goederen of diensten”

Veeg dan ook je eigen straatje schoon en hoepel eens op me de advertenties die zeker de jongere gebruikers lokken in het lenen van geld voor een apple product. Of naast het vergruizen van telecom aanbieders wel de alom gehate vodafone advertenties laten zien.

Dan nu weekend.

Bijdrager
    bouncer

Hear, hear.

Bijdrager
    prullenbak

Oooo applausje voor je mooi verkapte klaagzang over reclames. Daar hadden we al een topic over. Beetje dubbel dus, inderdaad!

Bijdrager
    prullenbak

De persoon in kwestie vroeg trouwens niet ‘heel netjes om hulp bij het verkrijgen van een osX versie”. Hij vroeg “heel netjes om hulp bij het ILLEGAAL verkrijven van een osX versie”. Al ben ik het wel met je eens dat de mod ook gewoon had kunnen zeggen dat dat niet de bedoeling is, in plaats van meteen met t slotje te strooien, maar ja.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Ik snap je reactie. En ben het gedeelte lijk zelfs met je eens.
    Ten eerste moet ik ook zeggen dat (ik denk) dat als er geen reclame op deze site staat dat ze geen bestaansrecht meer hebben. Maar ik moet ook zeggen dat ik het soms irritante banners vind. Erg onrustig.
    Ook zo’n groene balk vind ik in eens zo goedkoop staan.
    Ten tweede staan er zelfs ook vacatures op deze site…
    En ten derde, deze persoon heeft zelfs een probleem… deze site is er toch om elkaar te helpen???????????? Of moet ik daar voor tegenwoordig naar een andere site????

Bijdrager
    Japsuh

Nou, ik vind dat er de laatste wel veel topics op slot gaan, met name door ene hansihuppeldup (?), daar vind ik grindy wel een punt hebben eigenlijk (overigens niet bij het topic dat hij aangeeft, want daar vind ik het slotje wel terecht).

Bijdrager
    Steve Brooklyn
    prullenbak op 15 april 2011

De persoon in kwestie vroeg trouwens niet \’heel netjes om hulp bij het verkrijgen van een osX versie”. Hij vroeg “heel netjes om hulp bij het ILLEGAAL verkrijven van een osX versie”. Al ben ik het wel met je eens dat de mod ook gewoon had kunnen zeggen dat dat niet de bedoeling is, in plaats van meteen met t slotje te strooien, maar ja.

Dan nog is dit forum er voor om elkaar te helpen.
    Hij vroeg of iemand 10.4 nog heeft liggen… geven is niet illegaal??? (als je het origineel maar geeft).
    En niet om iemand gelijk de mond te snoeren… door dat irritante machtspositie slotje.
    Ik heb zoiezo al iets tegen slotjes… maar goed… dat is mijn mening.

Bijdrager
    prullenbak

Dat is ook zo. Ik quote mezelf:

Al ben ik het wel met je eens dat de mod ook gewoon had kunnen zeggen dat dat niet de bedoeling is, in plaats van meteen met t slotje te strooien, maar ja.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Maar goed… ik heb dit volgens mij in de afgelopen 8 jaar al meerdere keren geroepen…?
    Maar helpen doet het denk ik niet … ze vinden ons vast een stelletje $%^&*(
    hahahaha… maar goed…
    Iemand heeft er 10.4 nodig… ik heb geen cd liggen die ik niet meer gebruik… iemand anders?
    (of krijgen we nu ook een slotje?)

Bijdrager
    Hansi2124

Als je het niet met een slotje eens bent kan je als eerste een pb sturen naar de betreffende mod die het topic op slot deed. Als je het vervolgens nog niet eens bent met de uitleg die je hebt gekregen, kan je naar het Beheer (Koen, Jan David, Lucas).

TS had veel beter een oproep kunnen doen in het topic Gratis weg te geven. Tegen betaling is inderdaad niet toegestaan op OMT, zoals duidelijk te lezen is in de Huisregels, welke absoluut niets te maken hebben met de advertenties zoals deze zijn te zien op OMT. Voor een eventuele nog duidelijkere uitleg hierover kan je het Beheer aanschrijven i.p.v. hier steeds weer in een ander topic op terug te komen (Want dit is al vaker behandeld in een topic…).

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

De moderators hier zijn in ieder geval consequenter dan de meeste rechters. Die interpreten de wet vaak zo verschillend (zeker als het over piraterij gaat, en dan heb ik het niet over Somalische piraten) dat je niet meer weet waar je als consument aan toe bent. Wat de een illegaal vindt vind de ander doodnormaal.
    Je moet ergens een grens trekken en het staat elke site vrij zijn eigen voorwaarden op te stellen. Zodra je (te)coulant gaat worden is het einde zoek net als bij de Nederlandse “rechtspraak”.

Het mag duidelijk zijn dat vrijwel geen enkele site zonder reclame kan blijven bestaan. Zou Google niet op reclame inkomsten draaien, dan was GMail e.d. niet gratis. Toevallig is de site “ScrapeTorrent.com” (over illegaal gesproken!) waar je donaties aan kunt geven korte tijd uit de lucht geweest met het bericht dat er o.a. financiële problemen waren.

Zodra OMT zaken toe gaat laten waarvoor nu sites beboet kunnen worden of op zwart gaan zitten ze op de verkeerde weg, zeker nu de regering een download verbod uit illegale bron wilt gaan verbieden in een spastische poging piraterij tegen te gaan.:confused:

Bijdrager
    Obi

De persoon in kwestie vroeg trouwens niet ‘heel netjes om hulp bij het verkrijgen van een osX versie”. Hij vroeg “heel netjes om hulp bij het ILLEGAAL verkrijven van een osX versie”. Al ben ik het wel met je eens dat de mod ook gewoon had kunnen zeggen dat dat niet de bedoeling is, in plaats van meteen met t slotje te strooien, maar ja.

Er werd in het originele topic gevraagd om te lenen of weg te geven, daar is opzich niks illegaal aan.
    maar ja. En wat is illegaal aan het betalen voor een legale kopie van OS X?
    Ik heb een 10.5 installatie DVD gekocht, het staat mij vrij om die te verkopen.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Inderdaad, die mag je verkopen, is niks illegaals aan. Maar dan moet je wél bij b.v.b. Marktplaats zijn en niet bij OMT want dat is geen “vraag en aanbod” community maar een Apple / Mac discussie forum. Het staat nu eenmaal in de regels van deze site en die moeten we respecteren.

Zelfs als iemand bereidt is om iets gratis weg te geven aan iemand anders is het logisch dat OMT zich hiervan wilt distantiëren, de oorspronkelijke kopie kan immers uit illegale bron zijn verkregen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.