15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    marrty

beelscherm ibook versus macbook

Ik heb een vraag over het volgende:

als je kijkt naar de iBook G4 12 inch en de MacBook, is het beeldscherm van de MacBook dan minder hoog in centimeters dan het beeldscherm van de iBook?

Dus als dit een beeldscherm is:

xxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxx hoogte
    xxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxx
    breedte

is het scherm van de MacBook dan ‘hoger’ dan dat van de iBook of lager?

Ik vraag dit omdat ik overweeg een nieuwe MacBook te kopen waar ik vnl. op wil tekstverwerken.

Moderator
    unSOUND

De MacBook heeft meer pixels in zowel de hoogte als de breedte.

( Zwart is de iBook, grijs is de MacBook )

Bijdrager
    marrty

ok, dus het macbook scherm is niet minder hoog in centimeters?

Moderator
    unSOUND

Niet in pixels in ieder geval, wel iets in centimeters.

Bijdrager
    marrty

ok, bedankt!

Bijdrager
    Brainiac

Die vierkante schermen hebben ook hun charme .. :P

Bijdrager
    Rapatski

geniaal beantwoord, unsound. :wink:
    Zo, en zo.

Bijdrager
    Marius1976

Ik ben zelf meer dan zeer te spreken over het scherm van m’n iBook. Alles aan de iBook 12″ is klein, en dat bevalt me wel. Ik hoop dat er ooit weer zoiets voor in de plaats komt.

Wel spijtig dat de iBook met een beetje zonnig weer buiten eigenlijk niet te gebruiken is. Is dat beter met die macbook schermen (zouden helderder zijn?)

Groet
    Marius

Inactief
    Anoniem
    ”Marius1976″

Wel spijtig dat de iBook met een beetje zonnig weer buiten eigenlijk niet te gebruiken is. Is dat beter met die macbook schermen (zouden helderder zijn?)

Niet echt…:(

Bijdrager
    LEXY
    ”Zakske”
    ”Marius1976″

Wel echt!!! Met mijn iBook G3 zag ik helemaal niets in de tuin. Met de MacBook wel. OK het is nog niet ideaal en de volle zon moet niet het scherm beschijnen, maar het is te doen.
    Waarschijnlijk met die LED schermen wordt het nog weer beter.

Maar eigenlijk had daar allang wat voor gevonden moeten zijn. LCD’s die gewoon frontaal door het omgevingslicht oplichten, of iets van een spiegelende plaat erachter wat geloof ik ook al te vinden is achter het displaytje van bepaalde camcorders.

Inactief
    Anoniem
    ”LEXY”

OK het is nog niet ideaal en de volle zon moet niet het scherm beschijnen, maar het is te doen.

Dat bedoel ik dus met “niet echt”.:roll:

Bijdrager
    LEXY

Oh, het kwam over alsof jij vond dat de MacBook schermen ‘niet echt helderder’ zijn dan die van de iBooks.

”Zakske”
    ”Marius1976″

Is dat beter met die macbook schermen (zouden helderder zijn?)

Bijdrager
    Rapatski

Mmmm. Ik snap niet hoe je blij kunt zijn met een scherm dat een kleinere resolutie heeft dan de MacBooks 1280×800…

Moderator
    unSOUND

Dat zegt ie ook niet…

Bijdrager
    Hanky Dussen

Ik vind het 1024×768 scherm van mijn Powerbook 12″ prima om mee te internetten en dergelijke. Als ik meer pixels wil, dan sluit ik ‘m aan om een 20″ scherm. Hoe dan ook, een lekker compact apparaatje dat helaas niet meer gemaakt wordt…

De MacBook van mijn vrouw heeft duidelijk een (veel) helderder scherm, maar in vol zonlicht maakt dat weinig uit : je blijft niks zien…

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.