2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    oost

Beeldwisseling

Beste mensen,

In IMovie ’06 zit ik met het volgende probleem waarvan ik niet weet hoe ik dit het beste kan oplossen.

Ik wil het volgende bereiken. Ik heb een stukje interview op straat met een persoon. Deze persoon is in beeld en geeft antwoord op een vraag. Nu wil ik een ander shot ertussen zetten wat slaat op haar antwoord. Ondertussen wil ik wel haar antwoord ‘door-laten-lopen’. Daarna wil ik deze dame weer terug in beeld hebben maar dan wel dat beeld en geluid gelijk lopen. Aangezien ik niet een extra videospoor kan aanmaken moet ik het ‘tussenshot’ er tussen zetten. Maar dan moet ik laten beeld en geluid weer gelijk krijgen; iets wat zeer moeilijk is.

Ik hoop dat ik duidelijk ben en heeft iemand een handige tip voor mij?

Mijn dank,

Remco

Bijdrager
    Macvideo

Gewoon uit de helpfunctie van iMovie 6 gehaald:

Beelden in een fragment vervangen met behoud van de bestaande audio
    Kies ‘iMovie HD’ > ‘Voorkeuren’ en klik op ‘Algemeen’.
    Schakel het aankruisvak ‘Extraheer audio bij gebruik van ‘Plak over bij afspeelkop” in.
    Selecteer het videomateriaal of de foto die u wilt invoegen.
    Kies ‘Wijzig’ > ‘Knip’ of ‘Kopieer’.
    Voer een van de volgende handelingen uit:
    Om het hele segment dat u in stap 3 heb geselecteerd in de oorspronkelijke video te plakken, plaatst u de afspeelkop op het eerste beeld dat moet worden vervangen. Zodra u de opdracht geeft om te plakken, wordt vanaf dat punt een gedeelte van de video vervangen dat gelijk is aan de lengte van het geselecteerde materiaal.
    Om het geselecteerde segment over een bepaald segment van uw film heen te plakken, selecteert u het deel van de video dat u wilt vervangen. (Zie Verwante onderwerpen hieronder voor meer informatie over het selecteren van een deel van een videofragment.)
    Als het videomateriaal dat u invoegt langer is dan de geselecteerde serie beelden, wordt het resterende deel niet ingevoegd. Als het videobeeld dat u invoegt korter is dan de geselecteerde reeks beelden, wordt de resterende ruimte opgevuld met een kleurenfragment (of met de filmafbeelding als u een filmafbeelding invoegt).

Kies ‘Geavanceerd’ > ‘Plak over bij afspeelkop’.
    Het audiospoor van het oorspronkelijke videomateriaal blijft behouden en wordt weergegeven op het eerste audiospoor van de tijdbalkviewer.

Dus dat had jij ook kunnen vinden!!!

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.