7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Sylvester

‘beeldschermprofiel’ verandert vanzelf ( macbook pro )

Ik weet niet waar ik deze vraag precies moet stellen, hopelijk kan mij iemand hiermee helpen.
    Als ik mijn Macbook Pro pas heb opgestart, kan ik het beeldschermprofiel veranderen in een fatsoenlijk profiel.
    Als ik dan een keer een ander account opstart en terugswitch, of gewoon een tijdje in één account werk, zie ik dat mijn profiel vanzelf verandert naar algemeen RGB profiel.
    Terugschakelen gaat niet, want dan geeft hij een ‘piep’.

Ik vind dit zeer vervelend want die standaard ‘algemeen RGB profiel is ontzettend lelijk op een Macbook pro. Veel te veel blauw.

Wat kan ik hier doen? Hoe komt dat?

Bijdrager
    aerosoul

vreemd.. maar hoe komt het dat hij bij bij jou daarop staat?

mijn macbookpro staat al vanaf de fabriek op “Color LCD” wat ook niet optimaal is heb ik gemerkt.. maar iig beter dan algemeen RGB

Bijdrager
    TonE

Haal alle icc beeldschermprofielen die je niet wilt gebruiken weg uit hun locatie(s) en sla ze elders op.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Het is een bekende bug in OS X
    als je een custom beeldschermprofiel hebt en gebruik maakt van “fast user switching” dan gaat je beeldschermprofiel terug naar het standaard profiel.

Je zou misschien het standaardprofiel kunnen weggooien of overschrijven met je custumprofiel door dat de naam van het standaardprofiel te geven.

Bijdrager
    vincentvega

Bijdrager
    Sylvester

Inderdaad, vincentvega, dat is ‘m! Identiek hetzelfde probleem.

Ik heb een workaround gevonden : in alle accounts hetzelfde profiel instellen.
    Je doet dit als volgt : herstart, ga dan naar het inlogvenster, en kies je eerste account stel het profiel in, en herstart,
    En dan weer het volgende account.

Na deze bewerking kan ik de fast user switching zoveel activeren als ik wil, ik blijf mij favoriete profiel houden.
    Uiteraard werkt dit alleen als de andere accounts geen voorkeur hebben voor een ander profiel.

Bijdrager
    Sylvester

euh, mijn workaround doet het dus soms wel, maar meestal niet.:mrgreen:

De gouden tip doet het dus wel , zoals hierboven omschreven.

Dank.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.