8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Sir Gravity

Beeldschermprobleem met Imac G4 1Ghz

heb een imac G4 1 Ghz met daarop OS X 10.4 geïnstalleerd. Tijdens het opstarten zijn alle kleuren zoals ze zijn moeten totdat ik op het het bureaublad aankom. Nu verslechterd de beeld/kleur/contrast kwaliteit drastisch en zijn de letters en afbeeldingen slecht te zien/lezen.

Heb al geprobeerd dit met het aanpassen van de helderheid te verhelpen maar helaas. (helderheid is het enige wat ik aan kan passen.)

In het systeemprofiel zie ik staan dat er geen beeldscherm is aangesloten maar dit heeft neem ik aan betrekking op een 2de beeldscherm?

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb werkelijk geen idee.

BVD

Bijdrager
    jensw

welk kleurprofiel staat ingesteld? Zelfde scherm als waar je de helderheid regelt, alleen nu een ander tabblad. Ik dacht dat je bij de iMac standaard “Color LCD” had staan.

Bijdrager
    iDuck

Staat de resolutie ‘native’ ingesteld? Dus gelijk aan het scherm. Dacht 1440×900 op een 17″.

Bijdrager
    Sir Gravity

scherm staat “native”ingesteld op 1024x… (15”).

BIj het kleurprofiels kan ik kiezen uit: Imac als dit tenminste is wat je bedoeld.

Heb nog nergens Color LCD zien staan… Het gekke is, ik zie bijvoorbeeld het gedeelte waar je het “contrast” in kuntv stellen. Zou normaliter toch ergens boven of onder helderheid moeten staan?

BVD

Bijdrager
    Sir Gravity

lijkt er sterk op alsof er delen van de ‘interface’ op het beeldscherm weg zijn. (korrelig beeld en slecht leesbare teksten zijn ook aan de orde v/d dag)

Vreemd…

BVD

Bijdrager
    Sir Gravity

Niemand een idee?

BVD

Bijdrager
    Freek.
    Bijdrager
    Sir Gravity

precies wat ik zocht hartstikke bedankt ik kan er weer even tegenaan!!! :D

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.