7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    G. Melis

Beeldscherm zwart na installatie ATI Radeon 9000

Wie kan helpen? Mijn beeldscherm is geheel zwart geworden na installatie van een ATI Radeon 9000 Pro. Het gebeurde nadat ik de resolutie wijzigde. Ik kan niets meer uitrichten… niet inloggen, geen prefs weggooien, nada.
    Mijn cijfers: G4 466, Apple Studio Display met ADC…

Gaston

Bijdrager
    Julian

Het enig waar ik op kan komen:
    Probeer een CRT beeldscherm aan te sluiten en (her)installeer de laatste ATI drivers. Nog steeds niks… oude kaart terug en kijken of die het wel doet

Bijdrager
    trillseeka

Als je t pram wist zou ie t volgens mij weer moeten doen, dus alt+apple+p+r bij t opstarten indrukken tot je een geluid hoort.

Bijdrager
    Lin

helemaal met trillseeka eens. als je problemen hebt met je mac altijd eerst herstarten als dat niet werk dan alt+apple+p+r vaak doet hij dan wel weer:lol: succes en niet vergeten!!![size=9:a541a2f87a] mischien voor de volgende keer[/size:a541a2f87a]

Bijdrager
    G. Melis

PRAM wissen helpt niet. Had ik al geprobeerd. Je zou zeggen dat hij de oude resolutie dan weer moet pakken, maar dat is niet het geval. Heb inmiddels al op de support pagina van Apple gezien dat er problemen bekend zijn met de StudioDisplay (CRT) en de Radeon 9000. Daar kom je altijd pas achter nadat je zo’n ding hebt aangeschaft.:evil:
    Zou het helpen als ik de oude er weer inzet, de resolutie aanpas en dan weer de Radeon 9000 erin prop?

update: nee, dus. Ik heb het geprobeerd. Met de Rage 128 de resolutie aangepast maar na opnieuw installeren van de Radeon 9000 blijft het beeld zwart. Blijkbaar onthoudt de kaart zijn eigen instellingen. Is er een methode om de beeldschermvoorkeuren te wissen, anders dan met het wissen van het PRAM?

Bijdrager
    Torz

Misschien kun je mbv. de knopjes op je monitor(monitor hardware instellingen) de geheugen instellingen van de monitor resetten.Zie je niks en lukt dat niet zo dan kun je de monitor op een andere computer aansluiten en hem proberen dan te resetten.
    Wil je de monitorprefs wissen,zoek een 2e apple en start de G4 in targetmode op en gooi de monitor preferences weg.

Bijdrager
    G. Melis

Het probleem is opgelost. Dmv veilig opstarten met shift ingedrukt (tip van iemand bij MacFreak) heb ik weer beeld en heb ik de resolutie weer kunnen aanpassen. Dank voor al jullie bijdragen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.