6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    okkehel

beeldscherm voor een mbp

hallo,

Ik heb een mbp vroeg 2015 (retina) met o.a. twee thunderbolt ingangen en hdmi. Ik denk er over om een extern beeldscherm aan te schaffen maar ik snap eerlijk gezegd helemaal niks van al die verschillende aansluiting: display port, mini display port, DVI etc etc Waar moet ik nu op letten bij de aanschaf van een beeldscherm? Welke aansluiting moet er in ieder geval op zitten voor mijn mbp?

Alvast dank?

Bijdrager
    Shmoo

Bijdrager
    okkehel

@shmoo: die had ik gelezen en deze zin “Ga je voor een niet-Apple scherm? Kies dan bij voorkeur voor een monitor met DisplayPort-aansluiting.” zorgt dus bij voor de verwarring. Kan ik een monitor met een displayport-aansluiting in mijn mbp met alleen een thunderbolt 2 en een hdmi ingang aansluiten? Dat denk ik niet. Een adapter biedt dan uitkomst maar een adapter van van displayport naar thunderbolt bestaat niet volgens mij. Ik heb hem niet kunnen vinden. HDMI wordt niet afgeraden in het artikel terwijl dat nu juist de aansluiting is die op veel beeldschermen en mijn mbp zit. Vandaar mijn verwarring.

Bijdrager
    TheBigZ
    okkehel op 23 maart 2017

Kan ik een monitor met een displayport-aansluiting op mijn mbp met alleen een thunderbolt 2 uitgang aansluiten?

Jazeker.

Met een DisplayPort kabel.

https://www.allekabels.nl/mini-displayport-kabel/4971/1310533/mini-displayport-naar-displayport-kabel.html

Bijdrager
    ro_me

mini-Displayport en thunderbolt 2 is de zelfde aansluiting! Wat betreft monitors dus geen verschil.

Jij hebt deze opties;

m-DP —> DP (zoals hier boven)
    m-DP —> m-DP
    HDMI —> HDMI
    m-DP —> HDMI of DVI of (met een adapter)

m-DP is de beste optie, dan kun je ook gewoon een 4k scherm gebruiken.

Dit zegt Apple;

Graphics and Video Support
    Intel Iris Graphics 6100
    Dual display and video mirroring: Simultaneously supports full native resolution on the built-in display and up to 3840 by 2160 pixels on up to two external displays, both at millions of colors.
    Thunderbolt digital video output
    Native Mini DisplayPort output
    DVI, VGA, dual-link DVI, and HDMI output supported using Mini DisplayPort adapters (sold separately)
    HDMI video output
    Support for 1080p resolution at up to 60Hz
    Support for 3840-by-2160 resolution at 30Hz
    Support for 4096-by-2160 resolution at 24Hz

Bijdrager
    okkehel

Allen: dank. Ik wist dus niet dat mini-display en thunderbolt 2 overeenkomen. Het is me nu duidelijk..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.