7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    505

Beeldscherm vertoont rare strepen, dubbel effect! Blurry

Ik heb een VGA TFT monitor van 17″ van het Vobis merk, en ongeveer 1 jaar oud.

Alles ziet er nu ineens blurry uit, en heeft een soort nasleep.

Doet ontzettend pijn aan je ogen. Is dit het einde van mijn beeldscherm of heeft het met de Mac mini (G4) te maken?

Help, want ik wordt crazy van dit beeld! :oops:

Bijdrager
    Freek.

Een keer herstarten of ‘degaussen’ op de monitor biedt geen soelaas?

Bijdrager
    505
    ”Freek.”

Een keer herstarten of ‘degaussen’ op de monitor biedt geen soelaas?

Nee helaas. Had ik al geprobeerd, en dat werkt niet.

Bijdrager
    505

Als ik hem aansluit met de originele VGA kabel doet die het wel goed!! En als ik hem aansluit met mijn gloednieuwe Belkin VGA 3 meter snoer doet die het niet goed!!

Nu wordt het helemaal leuk zeg. Ondersteund die Mac mini geen snoeren van 3 meter ofzo?

Heb ik net een nieuwe kast gekocht, waar alle computer apparatuur in kan, nieuwe langere USB kabels enz. Krijg je dit!?

Bijdrager
    iJoost

Het zijn reflecties van het video-signaal. Misschien niet de juiste impedantie van de kabel. Of een te lange kabel dat zou inderdaad ook kunnen. Geen idee hoelang een VGA-kabel mag zijn, eerlijk gezegd. Ik zal eens vragen…

Bijdrager
    505

Als Belkin VGA kabels verkoopt van 3 meter, dan zou dat wel moeten werken neem ik aan. Als een VGA monitor niet zou kunnen werken met 3 meter, dan zou Belkin die dingen ook niet verkopen.

Zou het aan de Mac kunnen liggen? Misschien te slappe videokaart om 3 meter kabels te ondersteunen?

Bijdrager
    505

Net heb ik een Philips 17″ TFT aangesloten, op een PC met een 128MB ATI videokaart. Precies hetzelfde probleem!

Na de kabel wat te hebben bekeken, blijkt de Belkin een pin te missen.

[size=9:db98c5549f]Bovenste is Belkin.[/size:db98c5549f]

Wel heel vreemd lijkt me. Iemand enig idee? Ik ga er morgen iig mee terug, want dit werkt zo niet.

Edit:

Vandaag terug geweest bij de Pc boer om de hoek. Hij sloot hem aan op een gare PC, en daar hetzelfde probleem. Ik heb mijn geld terug, en we zijn tot de conclusie gekomen dat het gewoon niet werkt met een 3 meter kabel.

Waarom Belkin ze dan verkoopt is mij dan ook een raadsel.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.