10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Norway-andre

Beeldscherm veranderen in kleine beeldschermpjes

Kan iemand mij ook vertellen hoe is een tweede beeldscherm kan veranderen in allemaal kleine schermpjes zodat ik kan zien wat openstaat en wat er gebeurd zonder dat je van die schuifbalken ziet. Elke keer als ik het namelijk de bijvoorbeeld mail verklein krijg ik schuifbalken maar ik wil het volledige scherm zien alleen in het klein.

Wie kan mij daar mee helpen.

Bijdrager
    Finsend

Misschien is Mission Control iets voor je?

Bijdrager
    Norway-andre

Ja eigenlijk zo iets maar dan mission control op 1 beeldscherm en de andere normaal. maar mission control gebeurd eigenlijk gelijk op beide beeldschermen

Bijdrager
    iep

Sja, kwestie van groter scherm met een hogere resolutie kopen. Iets anders zit er eigenlijk niet op. Bedenk dat dingen bij uitzoomen dusdanig klein worden dat ze niet meer leesbaar zijn waardoor de gehele exercitie compleet nutteloos is. Dan toch liever die scrollbalkjes.

Bijdrager
    Norway-andre

Het gaat mij er om een indicatie te krijgen wat er met het programma gebeurd. Zoals synchronisatie van bestanden, email, voorvertonning e.d. Het zou mooi zijn 1 scherm als mission control en de andere als hoofdscherm zodat als je op een programma klikt dat dat programma naar het hoofdscherm springt.

Bijdrager
    iep

Je kunt met iets als Better Touch Tool wel de Windows 7 window snapping aanzetten (daar wordt ook om gevraagd bij de installatie, zo niet dan staat het onder het tabblad basic helemaal onderaan). Daardoor kun je makkelijk wat vensters naar de verschillende hoeken van het scherm slepen en ze daar neer zetten. Dat kun je ook per space (tegenwoordig noemt Apple het desktop) doen maar dan heb je ze niet op hetzelfde scherm. Beste is nog altijd een groter scherm met een grotere resolutie of die scrollbalkjes voor lief nemen.

Waarom wil je het zo nauwgezet in de gaten houden? Wat is het hele doel van die exercitie? Wellicht dat er nog andere mogelijkheden zijn die wat handiger zijn.

Bijdrager
    Norway-andre

Ik werk veel met word, excel documenten, remote desktop, en mail dus heb ik veel schermen nodig. Daarnaast heb ik boekhoudprogramma’s en moet dus veel heen en weer switchen tussen de diverse werkbladen. Daarom vind ik het fijn als je kunt zien wat je open hebt staan en welk venster je dan krijgt. Ik geloof dat het moeilijk gaat worden. Het kan toch niet zijn dat ik zes van die schermen op mijn bureau moet hebben

Moderator
    unSOUND

Misschien probeer je er een te moeilijke werkwijze op na te houden…

Het is vrij simpel te houden:

met Cmd + Tab schakel je tussen programma’s,
    en met Cmd + ~ schakel je tussen de vensters van dat programma.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

En vergeet niet dat je programma’s kunt verbergen (?H voor het huidige programma, ??H voor alle behalve het huidige) waardoor je ook beter overzicht kunt houden.

Bijdrager
    iep

Voor dat soort dingen is nou juist heel dat Exposé en Mission Control uitgevonden. Exposé kun je doen voor alle programma’s (in Lion krijg je dan Mission Control) maar ook alleen binnen een bepaald programma zodat je een overzicht van de openstaande schermen van die applicatie krijgt. Verder kun je schermen ook minimaliseren. Als je aparte bureaubladen gebruikt kun je het via deze weg ook weer wat reduceren door bepaalde zaken te groeperen. Speel dus vooral eens met de schermbeheer mogelijkheden die OS X je biedt en zoek daar je weg in. Iets als Better Touch Tool kan daarop een mooie aanvulling zijn (handig als je dingen met elkaar wil vergelijken).

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.