12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Macmortsel

Beeldscherm valt uit

Hoi,

De laatste dagen wordt ik gekontronteerd met het uitvallen van mijn beeldscherm, zelfs terwijl ik aan het werken ben. Schermbeveiliging staat op 30 minuten, dus daar kan het niet aan liggen..Soms krijg ik de melding dat er geen signaal is. .Even een tik op de muis, en ik krijg terug beeld. Maar das niet de oplossing natuurlijk.
    Stekker steekt goed in mijn macmini, daar kan het ook niet aan liggen. heeft iemand tips, hoe ik het verder kan nakijken ?

Het scherm dat ik heb, is een flat screen Siemens.

thx

Bijdrager
    macpro

Mijn eerste gedacht is de kabel tussen de mini en het scherm.
    Kun je eens proberen met een andere kabel?

Bijdrager
    Macmortsel

Neen, ik heb geen andere kabel voor het moment…..Zou het een storing kunnen zijn via een programma ?

Bijdrager
    Yaris

Kijk eens onder Systeemvoorkeuren > Energiestand > Sluimerstand : niet alleen je beeldscherm maar ook je computer kan in slaap vallen vanaf 1 minuut inactiviteit.

Bijdrager
    Macmortsel

Sluimerstand staat op 30 minuten:( . Ik had dit al nagezien…

Bijdrager
    Yaris

Heeft je scherm zelf geen instelling dat hij zichzelf uitschakelt na een bepaalde tijd ?

Bijdrager
    Macmortsel

jawel, dat is allemaal ingesteld. Maar de laatste dagen heb ik dus een probleem, dat als ik aan het werken ben, mijn scherm plotseling uitvalt…..Ik dacht misschien aan een programma, dat een conflict zou kunnen geven….
    Heb gisteren schijf ehbo gedaan, doch alles was in orde….

Gast
    Anoniem

Zelfde probleem heb ik ook met m’n mini (G4) gehad. Het beeld begon te flikkeren en soms kreeg ik ook de melding “No Signal” op het beeldscherm. (zie mijn vorige topic). Ik ben toen naar het Apple centre (Mexpert Hengelo) geweest, had toen een nieuw DVI-VGA plugje gekregen. Sinds ik dat nieuwe plugje heb gekregen heb ik geen problemen meer met het display.

Bijdrager
    Marius1976

Waarschijnlijk totaal onzinnige reactie, maar je weet nooit of je er wat aan hebt:

op mijn PC heb ik zoiets gehad, doordat een toepassing switchte naar een resolutie die mijn TFT scherm niet ‘aankon’ … dan kreeg ik ook op mijn scherm de melding: no signal. Raar natuurlijk, want het signaal was er wel, maar hij kende het niet. Als ik dan alt-tabde naar een andere toepassing, kwam het weer terug. Bizar.

Heel misschien dat er zoiets aan de hand is?

Als je geen tik op je muis geeft, en rommelt aan het stekkertje, komt je beeld dan ook weer terug?

Er zijn trouwens 2 a 3 zaken die verband houden he met het ‘sluimeren’: de sluimering van de computer (met het knipperende lampje), de sluimering van alleen het scherm, en de scherm beveiliging. Misschien dat 1 van die drie zaken je onderzoeksresultaat vertroebelt?

Succes,
    Marius

Bijdrager
    Oppie

Toch niet schermbeveiliging op een ‘interactieve hoek’ gezet?!:)

(Met de melding ‘geen signaal’ zàl het wel wat anders zijn, maar toch…)

Bijdrager
    zAo

Ik heb zoiets op een oud linux-bakkie gehad.

Misschien een idee om SSH aan te zetten en op het moment van uitvallen remote in te loggen via een andere PC/MAC om te kijken of je iets in de logging terug kan vinden.

In mijn geval bleken er hardware errors van de VGA kaart in te staan. Nieuwe kaart erin gezet en alles werkte weer naar behoren.

Bijdrager
    macpro
    ”Oppie”

Toch niet schermbeveiliging op een ‘interactieve hoek’ gezet?!:)

(Met de melding ‘geen signaal’ zàl het wel wat anders zijn, maar toch…)

Heej, dat is een goede!
    Volgens mij heb ik dit ook wel eens op mijn iMac.
    Daar schiet af en toe de cursor ook even onzichtbaar in de interactieve hoek, zonder dat ik dat bewust doe. Met een zwart scherm als gevolg.
    Had er niet aan gedacht bij de beschrijving van de TS, maar nu jij het aankaart.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.