15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    aerosoul

Beeldscherm uitzoeken

waarschuwing: Lang verhaal..:P

Ok, mijn 21″ Eizo CRT scherm heeft het nu uiteindelijk officieel begeven (mist ’n kleur) dus ben ik toe aan een nieuw beeldscherm.

Dus heb ik een beetje rond zitten kijken maar heb het liefst toch wel ’n scherm van ongeveer 23″/24″ omdat ik op mijn werk ook op ’n 23″ cinema display werk. Nu is mijn probleem: “Welk scherm zal ik kopen.” opzich is geld niet echt ’n probleem (moet wel netjes blijven natuurlijk).

Het probleem met een 23″ apple screen is naar mijn ervaring dat hij op een gegeven moment rare vlekken gaat geven aan de zeikanten (rode/groene waas) en dat is hier bij 23″ apple schermen. Dus zal het niet liggen aan iets wat er eventueel naast ligt! (iemand hier ervaring mee?) Dus valt denk ik het apple cinema display af.

Enkele collega’s van mij hebben een Eizo scherm (Eizo FlexScan S2410W-WS) en zijn daar tot nu toe nog dik tevreden mee.. alleen ze hebben ze nog niet zo lang. Dus geen idee hoe dit uitpakt op langere termijn.. bij die apples duurde het ook een tijdje.

Verder kwam ik nog een Acer (Acer AL2423Ws) scherm tegen, wel lekker goedkoop 799. Maar uit ervaring met de 19″ variant weet ik dat dat ding zo’n beetje geen kleur heeft echt puur geschikt is voor internetten ed. Iemand ervaring met de 24″ variant?

Dan hebben we nog de Lacie’s, hier heb ik zelf totaal geen ervaring mee en heb eerlijk gezegd ook geen 23″ 24″ versie zo snel kunnen vinden..

——————–

Wat ik ermee wil gaan doen is het volgende: zo afentoe een filmpje er op kijken maar zijn vooral bedoeld voor photoshop (met name foto manipulatie) dus kleur is wel belangrijk.

——————-

Dus mijn vraag.. Wie kan mij een advies geven over welk beeldscherm ik het beste aan kan schaffen? Word dat toch een eizo omdat ze zo goed zijn, een apple omdat ze al zo verbeterd zijn en mooi qua design, of een acer omdat ze best ok zijn en heel goedkoop?

alvast bedankt!

Bijdrager
    jpeeters

Ik heb overlaatst de dell 2407WFP aangeschaft en ben er erg tevreden over. Deze kan je al vinden voor 729 euro, wat zeker niet slecht is voor een 24″ (en je krijgt 3j next business day garantie).

Over lange termijn effecten kan ik helaas nog niets zeggen, maar met de garantie erbij zou ik je daar niet te druk over maken…

Bijdrager
    aerosoul

ben persoonlijk niet zo’n fan van dell eigenlijk.. maar hoe zit dat met calibratie en kleurechtheid..? heb geen ervaring met dell schermen eigenlijk. Is het uberhaubt vergelijkbaar qua kleur met ’n apple display?

Bijdrager
    Joffry

Er is een aardige artikel in de FAQ bij MacMinds.
    Moeilijk om hier uit te komen. Misschien worden er zo meteen nieuwe schermen aangekondigd ?

http://www.macminds.net/

“recente formberichten 30″ of 2×23”

Bijdrager
    aerosoul

tsjah dat zou fijn zijn.. maar dan weet ik nog niet of ik dat zeker over 2 jaar weer ’n nieuwe moet kopen..omdat hetzelfde probleem ‘r nog in zit (wat apple NL overigens niet erkend..)

Bijdrager
    Joffry

Volgens enige mensen bij MacMinds is het probleem bij de 23″ schermen van Apple voorbij en wordt ook aangegeven, hoe je kan vaststellen, dat je ’t nieuwste scherm krijgt.

Bijdrager
    aerosoul

Ik lees het inderdaad..

de een zegt dus dat het is opgelost terwijl niet iedereen het daarover eens is…
    dan nog maar even wachten denk ik of er een nieuwe release komt en anders denk ik dan toch ’n
    eizo.

Bijdrager
    aerosoul

@jpeeters
    over de dell schermen werd ook niet echt goed gesproken.. iig niet als ’n professionele optie

Geblokkeerd
    Anoniem

De schermen van Apple die daar last van hadden zijn vervangen:)
    We zijn al een revisie verder met die schermen namelijk… zie ’t
    maar zoals de revisies van iMacs, Mac Pro’s en Mac Books bijvoorbeeld.

Maar in bijna alle tests van LCD-breedbeeld monitoren komen die van
    Apple en Dell bovenaan de lijst te staan. Dell als merk is misschien een beetje
    anti-Apple, maar hun schermen zijn érg goed. Ik heb zelf een Dell 20″ breedbeeld
    gehaald in plaats van die van Apple, en ik kan niet anders zeggen dat het
    me enórm bevalt. Het enige waar je bij Dell niet zo op moet letten is het ontwerp,
    maar met hun nieuwe schermen valt zelfs dát nog best mee:)

Kortom: zelfde en/of betere kwaliteit monitor (mónitor, over ’t ontwerp valt te
    discussiëren natuurlijk), maar voor minder geld.

Bijdrager
    Joffry

De prijs van de Eizo is bij deze jongens ook nog redelijk.

http://www.disc-planet.nl/

Eizo komt in vergelijking met Dell en Apple over het algmeen als beste te voorschijn.

Bijdrager
    sie

wij zitten de zelfde keuzes, maar weten ook niet goed wat.

apple of eizo. We hebben er nu een op proef al een twee weken.
    Deze eizo cE240W valt best wel mee.

maar zijn ook nog niet helemaal overtuigd ervan.

graag nog reactie of overtuigingen.

Bijdrager
    aerosoul

zo.. complete discussie op macminds maar is doorgelezen niet hele andere openbaringen dan hier..

als de apple en dell schermen ongeveer gelijk staan momenteel dan ga ik toch liever voor ’n apple.. en dan puur vanwege het merk/uitstraling.. (ookal kost dat heel wat meer..tsjah) maar zit toch nog aan die eizo dan te twijfelen.. en dat is dan ook weer vanwege kwaliteit (tsjah.. dat gaat nou eenmaal wel boven uitstraling)

toch nog maar even een paar weekjes wachten.. dan weten we misschien meer over de nieuwe apple cinema displays..

Bijdrager
    jgiessen

Sinds een aantal weken ben ik ook op zoek naar een 23″ of 24″ scherm. Van de Apple en Dell schermen heb ik al verschillende reviews gelezen, maar er is nog een scherm waar mijn oog op is gevallen. Namelijk het Benq 24″ scherm, FP241WZ.
    Over dit scherm zijn meerdere goede reviews te lezen waaronder de reviews en meningen van de tweakers community. Een zoekactie met google levert ook al snel enkele goede en uitgebreide reviews op waaronder deze http://www.trustedreviews.com/displays/review/2006/09/13/BenQ-FP241W-24in-Widescreen-Monitor/p1.
    Volgens verschillende gebruikers van het scherm is er geen backlight bleading en ghosting behoort door middel van BFI tot verleden tijd.

Dit scherm heeft naast DVI ook een VGA en HDMI aansluiting, is in hoogte verstelbaar en kan 90 graden gedraaid worden.

Volgens Benq wordt het scherm in februari in Nederland leverbaar.
    Een link naar de website van Benq: http://www.benq.com/products/LCD/?product=839

Wat vinden jullie hiervan?

Bijdrager
    aerosoul

als ik moet geloven wat er in die review staat is dat wel ’n heel erg interessant scherm! niet te duur en ook die aansluitingen en kantelen is zeker een pluspunt! ben zeer benieuwd!

Bijdrager
    jgiessen

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1185293/11//fp241w

Hier nog een topic van Tweakers waar vanaf pagina 12 veel aandacht besteedt wordt aan de Benq.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.