4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    abbenhui

beeldscherm toewijzen aan app’s [opgelost]

Ik heb zojuist een clean install van Catalina gedaan. Alles is goed gegaan en ben nu bezig om de verschillende app’s weer te installeren.
    Maar: het was steeds zo, dat wanneer ik rechts klikte op een app in het Dock, er een menuutje tevoorschijn kwam met de o.a. de keuze “opties”. Bij die opties stond dan onder meer “toon op beeldscherm 1, toon op beeldscherm 2, alle beeldschermen”.

(O ja, ik heb twee beeldschermen)

Na mijn verse install staan die keuzes niet meer in ‘opties’. Opties staat er nog wel, maar de keuze om een app op scherm 1 of 2 te plaatsen zie ik niet meer.

Is dat met installeren mis gegaan? Of zit dat niet meer in Catalina en was het een overblijfsel van Mojave?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand geleden door abbenhui.
    Bijdrager
    Pasav

Bij de instellingen van Mission control kan je aangeven dat de beeldschermen afzonderlijke spaces hebben, als je die aan zet krijg je de optie terug.

Bijdrager
    abbenhui

Het staat nu al zo:

Bedoel je dat? Dan is dat -helaas- niet de oplossing.

Bijdrager
    abbenhui

Ik weet niet waar de logica zit, maar het is opgelost. Ik heb met Mission Control een 3e bureaublad aangemaakt en tot mijn verrassing had ik toen ineens de opties van de verschillende bureaubladen weer terug.

Het gekke is dat ik nu drie bureaubladen heb, maar ik kan maar kiezen uit twee. Dat geeft niet, maar snappen doe ik het niet.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.