4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Marlies

Beeldscherm timemachine bevriest

Ik heb een gloednieuwe Imac, die op El Capitan loopt.(niet dat ik zo gelukkig ben met al dit moois, maar dat is nu niet het probleem). Gisteren wilde ik de mogelijkheden van de timemachine bekijken en bij het schermvullende window, dat met die gestapelde mini-windows, liep het programma muurvast. Kon niet verder, kon ook niet annuleren. Omdat de finder en het dock onzichtbaar waren kon ik niets anders verzinnen dan de mac gewoon uit te zetten… Wat ook niet lukte. Pas nadat ik de uitknop langer ingedrukt hield schakelde de computer zich uit. Dit kan toch niet de bedoeling zijn? Hoe los je dit netjes op? Ik heb het hier dus niet over het vastlopen tijdens het backuppen.

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Pete.Z. Reden: verplaatst naar juiste sub forum

Moderator
    Night

Heb je het hierna nogmaals geprobeerd? Liep TM daarna wéér vast? Of was het iets eenmaligs?

Bijdrager
    GoeieDag

Window? Windows? Vensters?

Waar staat de TM back up op; op een Time Capsule? Want dan heeft het opbouwen enige tijd nodig.

De knop ‘Annuleer’ doet in principe altijd. Heb je er wel op geklikt?

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    Marlies

Ik durf het niet meer te proberen voordat ik weet hoe ik op een verantwoorde manier uit zo’n bevroren scherm kan komen. Dat “uitzetten” lijkt mij niet goed voor mijn mac. Natuurlijk heb ik annuleren geprobeerd en de back up staat op een externe harde schijf. En ja, het zijn uiteraard vensters.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.