6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Wokkel

Beeldscherm splitsen in Numbers: kan dat?

Goeiedag,

In Excel kun je je beeldscherm opdelen in twee delen. Daardoor wordt het mogelijk om in het bovenste deel bijvoorbeeld rij 1 t/m 5 van je spreadsheet in beeld te houden, terwijl je in het onderste deel op hetzelfde moment kunt werken in bijvoorbeeld rij 225 t/m 248. Is dat ook mogelijk in Numbers?

Ik kom niet verder dan het vastzetten van koptekstrijen en/of kolommen, maar dat is een beperktere functie. Daarmee kun je alleen de eerste vijf kolommen en/of rijen vastzetten terwijl je door je spreadsheet scrollt, terwijl ik graag zelf wil kunnen bepalen welke rij- of kolomdelen ik in beeld wil houden terwijl ik op een andere plek in mijn spreadsheet aan het werk ben.

Dank voor alle antwoorden :-).

Bijdrager
    DekayONE

http://macsteps.com/blog/tips/how-to-freeze-rows-and-columns-in-numbers-09/

gezocht op google middels zoekterm: freeze panes numbers mac

:lol:

Bijdrager
    DekayONE

Bijdrager
    stavos

Alleen is dat niet wat Wokkel bedoeld. Sterker nog, Wokkel beschrijft dat al in zijn eigen post..

Wokkel bedoelt deze optie:

De worksheet is in 2en verdeeld, welke afzonderlijk van elkaar kunnen scrollen zodat je tegelijk in 2 verschillende delen van je sheet kunt werken.. Of en hoe dit in Numbers kan weet ik helaas ook niet.

Bijdrager
    dsm

Het is een “workaround”, maar je kunt rijen en kolommen verbergen. Door bijv. de rijen 10 t/m 99 te verbergen, zul je na rij 9 direct rij 100 in je tabel zien. Dat is niet echt de functie die je zoekt, maar het helpt wel om tussenliggende rijen even uit beeld te krijgen.

Bijdrager
    Wokkel

DSM, je maakt m’n wereld prettiger :-D! Niet dezelfde functie als in Excel (Numbers, waar blijft ‘ie?!), maar goed genoeg om te doen wat ik nodig heb.

Topic gesloten (wat mij betreft ;-)).

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.