6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    spiffs

beeldscherm resolutie 1440×900 zoek

Ik heb een nieuw beeldscherm, die het mooiste draait op 1440×900, maar ik zie die optie nergens bij beeldscherm, ik kan kiezen uit 1344×1008 en 1400 x 1050….. ik mis de optie 1440×900. heb even op internet zitten zoeken, maar daar lees ik genoeg berichten dat mensen op 1440×900 draaien….

Bijdrager
    Gates

Even je Mac herstarten en opnieuw kijken

Bijdrager
    spiffs

heb ik al geprobeerd maar geen succes, ook al de optie detecteer beeldscherm, maar dan wordt mijn beeld wit en gebeurt er niks meer, als ikdan de mac uitzet en opnieuw opstart, neemt hij de oude instellingen over. heel appart….

Bijdrager
    sven-

Wat voor beeldscherm is het?
    Op wat voor Mac sluit je dit beeldscherm aan? (en hoe, d.w.z. met DVI of VGA?)
    Heb je synchrone weergave aan of uit staan?

Bijdrager
    Bert_9999

je kan SwitchResX Control downloaden…

en dan zien of je resolutie erbij staat

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Eigenlijk kun je niet altijd zomaar een willekeurig beeldscherm aansluiten van een “niet-Apple merk”
    De resoluties waaruit je kunt kiezen hebben te maken met de compatibiliteit van de grafische kaart en het bewuste scherm
    Als het scherm een bepaalde resolutie ondersteunt die niet door de grafische kaart tevens wordt ondersteunt wordt hij als het goed is uit de lijst van mogelijkheden gefilterd omdat je anders gewoon een zwart scherm krijgt (geen signaal)
    Als dit gebeurt in het “beeldschermen” voorkeur venster, druk dan ESC in en wacht even (de vorige situatie wordt dan herstelt)

Ik heb dit gehad met een nieuwe grafische kaart in mijn vorige Mac. De resolutie stond in de lijst, maar veroorzaakte een zwart scherm. Later (na installeren van een systeem upgrade) was de resolutie grijs, en na een of andere systeem update gewoon verdwenen.

Een vriend van mij heeft op een Mac mini (Intel) een beeldscherm van LG geloof ik.
    Hij kan kiezen uit ±8 of 10 resoluties, maar alle op ik meen slechts 3 of 4 na geven een enigzins ovaal beeld.
    Dus de ronde venster knoppen zijn bij hem op o.a. de hoogste resolutie (ik denk 1440 x 900) ellipsvormig. En dat geld dan ook voor gezichten in films die verder zelf de juiste beeldverhouding hebben.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.