11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    hankie

Beeldscherm probleem Macbook pro

Bij het opstarten van de Macbook pro krijg ik soms direct, soms later een storing op mijn beeldscherm (zie foto), bestaande uit een streepjespatroon. Ik vrees zelf dat het de videokaart betreft die (naar ik meen) een geintegreerd onderdeel is van het logic board.. Iemand die het kan bevestigen, of kan aangeven wat het probleem dan wel is? Vraag me namelijk af of het financieel nog reƫel is de Macbook pro te laten repareren. Overigens is het een Core duo 2,16 15 inch uit 2008, waarover ik verder dik tevreden ben. Wie kan iets zeggen over deze storing?

(overigens zijn de witte stippen sneeuwvlokken die bij het plaatje horen, dus niet door de storing zelf worden veroorzaakt)

Bijdrager
    IGBA

Yup, grafische kaart. Tot december bestond hier zelfs nog een (verlengd) vervangingsprogramma voor, maar dat is inmiddels verlopen.

Bijdrager
    hankie

Was er al bang voor, overigens is het wel een ander type dan die viel onder het vervangingsprogramma volgens mij. In mijn MBP zit een ATI Mobility Radeon X1600, geen Nvidia. Hoe dan ook, vraag blijft, de moeite waard om betaald te laten repairen..?

Bijdrager
    Mars

Ik heb bijna precies hetzelfde gehad…. Laten ‘repareren’ kan volgens mij niet. Er moet een heel nieuw moederbord in en die zijn aardig prijzig.
    Je kan een ‘reflow’ video opzoeken op internet en dat proberen. Ik heb dit geprobeerd maar zonder resultaat.

Bijdrager
    hankie

Guess I rest my case (lees: MBP RIP)

Bijdrager
    IGBA
    hankie op 16 juli 2013

overigens is het wel een ander type dan die viel onder het vervangingsprogramma volgens mij. In mijn MBP zit een ATI Mobility Radeon X1600, geen Nvidia.?

Dat is het model uit 2006 ipv 2008.:)

Bijdrager
    mausklaus2002

Ja, en het model uit 2007. De mijne heeft een GeForce 8600M G videokaart. Mijn videokaart ging ook kapot en is toen gratis gerepareerd door Apple in 2011.

Inactief
    Anoniem

mijn vader had dit ook, dat is toen gerepareerd, maar dat was ook net na dat Apple stopte met het gratis doen.
    het kostte volgens mij iets van 160 euro bij een bedrijf in Friesland.

Bijdrager
    luc306

Ehhh als je die MacBook ter ziele verklaart heb ik eventueel wel interesse in het scherm. Heb nog een 2,33 MBP liggen waarvan het scherm niet goed meer is.

Bijdrager
    hankie

mijn vader had dit ook, dat is toen gerepareerd, maar dat was ook net na dat Apple stopte met het gratis doen.
    het kostte volgens mij iets van 160 euro bij een bedrijf in Friesland.

Welk bedrijf was dat Wensink..?

Bijdrager
    IGBA

Die gratis reparatie gold alleen voor MBP’s met een NVidia grafische kaart.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.