10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    ATT

Beeldscherm probleem

Hoi iedereen,

ik heb een Acer 19 inch TFT scherm. Alleen heb ik de laatste tijd het probleem dat hij op sommige momenten plotseling “paars/roze” tinten door het gehele scherm krijgt.
    Ook vind ik hem een stuk minder scherp dan voorheen. Via de kalibratie heb ik al wat proberen te spelen maar ik krijg het niet veel beter.
    Heeft 1 van jullie een idee waar dit aan kan liggen? Vooral die paars/roze tinten zijn erg irritant.

Alvast bedankt voor de hulp,

ATT

Bijdrager
    KarelWillem

Couplet’s ? :wink:

Dichterlijke vrijheid?

Klinkt trouwens als een monitor die langzaam aan de geest begint te geven.
    Kan natuurlijk ook aan de video-kaart in je Mac liggen. Wat heb je staan voor Mac?

Bijdrager
    ATT

Heb hier een G5 duals staan met een verbeterde video kaart. Het scherm is net een half jaar oud ofzo.
    Dus lijkt me niet dat dit hoort.

Ps: Nederlands is niet mijn goeiste vak :wink:

Bijdrager
    ATT

Niemand verder een idee?

Bijdrager
    tiny

Het zou dus aan de G5 kunnen liggen of aan de Acer. Als ik zou moeten kiezen, zeg ik de laatste :innocent:

Gewoon ff terug naar de dealer, denk ik. Heb je nog geld voor een ander scherm? Eigenlijk is de G5 het waard om er een mooier scherm aan te hangen…

Bijdrager
    Katinka

Die paars/roze kleur klinkt mij bekend in de oren. Ik heb dat twee jaar geleden op een oude mac gehad. Hoewel het (Apple CRT-)scherm vlak daarna kapot ging denk ik toch dat het aan de video-kaart lag, zeker nu ik dit verhaal hoor. Aangezien het probleem zich niet continu voordeed was het wat lastig testen met andere schermen, maar zeker één scherm gaf hetzelfde plotseling optredende magenta gekleurde beeld.

Ik zou dus zeggen: test je beeldscherm op wat andere computers.

Bijdrager
    DK master

én test andere beeldschermen op je computer:)

Bijdrager
    Katinka

smart ass… :wink:

Bijdrager
    ATT

Ik zal inderdaad het scherm eens aan mijn andere mac hangen en vica versa.
    Heb net een hardware test gedaan (mijn garantie loopt namelijk bijna af dus wil niet dat het een probleem met de G5 is) en die kon niks vinden.
    “Hopelijk” ligt het dan inderdaad aan mijn scherm heb er namelijk nog garantie op.

Wil eigenlijk ook wel een beter scherm maar die van Apple zijn simpelweg me nu nog te duur.
    Ik heb de G5 gewoon nodig voor de pure kracht en niet voor het grafische gedeelte.

Maar ik ga eens verder kijken waar het aan ligt.

Bedankt voor het mee denken tot zover,

ATT

Bijdrager
    ATT

Heb trouwens ook een lamp die vlak naast mijn scherm stond eens even weg gezet in de handleiding van de computer stond dit namelijk ook als mogelijke problemgever aangeduid.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.