7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    mdmx

Beeldscherm op zwart, Videokaart of Logic board reset ?

Een 17 inch Dell beeldscherm wat aan mijn Powermac g4 450 met videokaart ATY,Rage 128pro werkt niet meer :(

Waneer ik het beeldscherm aan een andere machine hang werkt hij wel, pram heb ik gezapt maar helpt niet.

Ligt naar mijn idee aan de videokaart of stroom in het circuit van kabels moederbord.

Met m,n vorige powermac g4 quicksilver heb ik ook eens zo iets gehad, weet me te herinnerren dat ik op een knop op het moederbord moest drukken en een bundel kabels moest lostrekken waarna het beeldscherm weer werkte, weet momenteel niet meer uit m,n hoofd welke knop en bundel kabels meer was, wie o wie weet het wel, zou erg fijn zijn ? ?

Bijdrager
    Rutger1981

Was het niet gewoon met shift in gedrukt houden dat hij de beeldscherm resoluties hersteld?
    Probeer het eens. Succes

Bijdrager
    mdmx

Bedoel je met de shift ingedrukt opstarten, de safe boot mode, waardoor de machine opstart met het standaard os x syst zonder dat er apllicaties van derden opstarten ?

Bijdrager
    KNARFVries

Anders ga je effe opstarten in open firmware alt/appeltje o/f
    tik in : reset-nvram <enter>
    tik in : reset-all <enter>

probeer ander effe een ander scherm op de zelfde poort als deze ookj niet werkt dan ben ik bang dat je ATI kaart aan zijn einde is gekomen

Gr. Knarf

Bijdrager
    mdmx

Bedankt voor je responds, deze tip kende ik nog niet, ik ga het uit proberen !!

Bijdrager
    Rutger1981
    ”mdmx”

Bedoel je met de shift ingedrukt opstarten, de safe boot mode, waardoor de machine opstart met het standaard os x syst zonder dat er apllicaties van derden opstarten ?

volgensmij kan je dat in 10.x niet meer zonder extensies starten… volgensmij is het een instellingen reset. Als ik mijn beeld scherm een te hoge resolutie heb gegeven en hij blijft daarop steken (dus zwart beeld) heb ik het terug kunnen zetten door met shift op te starten. Weet alleen niet wat hij verder nog veranderd. Succes

Bijdrager
    mdmx

Wat ik nog niet vermeld had dat er een vga verlengkabel tussen de monitor en de mac aanwezig was, na het verwijderen van de verlengkabel en direct de monitor aan de mac gekoppelt te hebben werkt ie gelukkig weer, blijkt een defecte verleng vga kabel [ong 7.5 m] te zijn, annyway bedankt voor de tips !!!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.