4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Honcho

Beeldscherm op ‘paars’

Was ik lekker bezig mijn mac te ontdekken. Gaan mijn kleuren ineens door de war, zonder waarschuwing. Geen idee wat ik deed. Alleen in mijn profiel. De blauwe achtergrond is ineens paars. Het lijkt wel of de resolutie niet goed staat. Maar als ik die verander, voor zover ik die kan zien, zie ik niets gebeuren. In de andere profielen zijn de kleuren gewoon in orde.

Wat te doen om het weer goed te krijgen? Iemand een idee?

Bijdrager
    chatsmit

Als alleen je bureaublad achtergrond van kleur veranderd is kun je hier je bureaublad achtergrond kiezen:

Appletje linksboven in de hoek => Systeemvoorkeuren => Bureaublad en Schermbeveiliging => Bureaublad en kies een achtergrondje

Het kan ook zijn dat je beeldschermprofiel gewijzigd is, ga dan naar:
    Appletje linksboven in de hoek => Systeemvoorkeuren => Beeldschermen => Kleur => Kies een profiel, bijvoorbeeld Algemeen RGB-profiel of de naam van je systeem (iMac?)

Bijdrager
    chatsmit

Als alleen je bureaublad achtergrond van kleur veranderd is kun je hier je bureaublad achtergrond kiezen:

Appletje linksboven in de hoek => Systeemvoorkeuren => Bureaublad en Schermbeveiliging => Bureaublad en kies een achtergrondje

Het kan ook zijn dat je beeldschermprofiel gewijzigd is, ga dan naar:
    Appletje linksboven in de hoek => Systeemvoorkeuren => Beeldschermen => Kleur => Kies een profiel, bijvoorbeeld Algemeen RGB-profiel of de naam van je systeem (iMac?)

Bijdrager
    Honcho

Ben er inmiddels achter. Misschien heeft iemand anders er nog iets aan.

Bij systeemvoorkeuren / universele toegang / beeldschermen stond de schuifbalk bij ‘ Verbeter contrast’ helemaal naar rechts. Deze moet helemaal naar links. Nu is t ok.
    Blijft een raadsel waarom dit zo maar is gebeurd…

In elk geval thanks voor de reactie.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.