15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    PretPedKadet

Beeldscherm nieuwe MBP 2.4 ghz kapot!

Beste mensen,

er is iets verschrikkelijks gebeurd: toen een vriend van mij achter mijn splinternieuwe MBP 2.4ghz 17″ zat en deze (snel) dichtklapte zat er een plastic dopje tussen het beeldscherm en de computer. Dat plastice afdek dopje van de stroom connector. Dat pietluttige plastic dingetje heeft er voor gezorgd dan bijna de hele onderhelft van het prachtige beeldscherm vernield is. Er zit een grote deuk/kras/ster op de plek waar het gebeurd is en de rest van de onderkant doet het niet meer. Verder zit er dus ook boven een donkere vlek. Oftewel, het beeldscherm moet vernieuwd worden. Ik neem aan dat garantie geen optie aangezien het ‘mijn’ eigen schuld is. Wat zou een vervanging van zo’n scherm anders kosten en zou ik dat wel doen? Ik ben verdrietig:cry: ….
    Hoop dat jullie suggesties hebben behalve het in elkaar slaan van die vriend :wink:

piet

Bijdrager
    jf

Aanspraak maken op de WA-verzekering van die vriend ter bekostiging van de reparatie?

Daar is die verzekering tenslotte voor.

Bijdrager
    Esquare

Inderdaad. En als-ie geen WA-verzekering heeft, alsnog in elkaar slaan. :P

Bijdrager
    Maced.2
    ”Esquare”

Inderdaad. En als-ie geen WA-verzekering heeft, alsnog in elkaar slaan. :P

8)

hihi…. nou anders maar even zijn zakgeld checken.

Bijdrager
    macses

kostelijk grapje:oops:

Bijdrager
    PretPedKadet

haha heel grappig heren…
    ;-)
    maaruh iemand en echt goed suggestie/idee?
    Trouwens die vriend zit al 6 jaar op de kick-box school dus dat slaan laten we maar even achterwegen. Maar zonder grappen, wat zou ik nou doen?:cry:

Moderator
    unSOUND

Tja, HIJ heeft hem kapot gemaakt, HIJ moet zorgen dat het gemaakt wordt…

Bijdrager
    PretPedKadet

Tja helaas zit het leven niet zo simpel in elkaar. Tis mn beste vriend en hij deed het per ongeluk. Het laten betalen etc is een laatste optie. Wat zou zo’n reparatie ongeveer kosten en in hoeverre kan ik garantie krijgen…

Bijdrager
    Esquare

Ik zou niet weten hoe je dit onder garantie zou kunnen claimen… De schade komt immers overduidelijk van buitenaf. Wat de kosten betreft: dat gaat aardig in de papiern lopen. De precieze prijzen van de huidige 17″ schermen weet ik niet, maar die van de Powerbooks lagen rond de 500 euro. En daar komen dan nog de montagekosten bij. Al naar die WA-verzekering ge├»nformeerd?

Bijdrager
    Egwene Sedai

je beste vriend is als het goed is, gewoon WA verzekerd. dat wil zeggen dat hij gewoon premie betaald om verzekerd te zijn tegen dit soort dingen. gewoon vragen/aankaarten dus.
    zelfde als dat jij per ongeluk een glas cola over zijn laptop zou kappen, per ongeluk

Bijdrager
    jf
    ”PretPedKadet”

haha heel grappig heren…
    ;-)
    maaruh iemand en echt goed suggestie/idee?
    Trouwens die vriend zit al 6 jaar op de kick-box school dus dat slaan laten we maar even achterwegen. Maar zonder grappen, wat zou ik nou doen?:cry:

Niks grappen, daar heeft je vriend een WA verzekering voor! Al helemaal als hij het perongeluk deed.

Een vriend van mij heeft een keer bij het openen van het portier van mijn auto een boom geraakt, met een klein deukje als gevolg. Zijn WA verzekering heeft gewoon uitgekeerd, stelde wel wat vragen natuurlijk, maar als het zo gegaan is als je beschreven hebt, is er geen reden om niet uit te keren voor de verzekering.

In het ergste geval heeft je vriend een klein eigen risico. Daar zou je dan nog iets over kunnen afspreken. Maar het grootste gedeelte van de schade is dan in ieder geval geregeld, zonder dat het jullie beiden ook maar een centje pijn kost.

Bijdrager
    RedRonin

Kijk eens op http://www.ifixit.com/

Greetz
    RedRoin

Bijdrager
    PretPedKadet

Het lijkt er inderdaad op dat de WA verzekering kan worden ‘ingeschakeld’. Het word geregeld en ik laat wel even weten hoe het ging. Zo kwetsbaar allemaal dat mooie spul. Hopelijk kan het kostenloos gerepareerd worden!!!

Bijdrager
    oegemeister

inderdaad een duidelijk gevalletje WA-verzekering…. Iedereen in NL is verplicht WA verzekerd dus hij moet ’t ff opnemen met z’n verzekering en ’t wordt verzekerd… Daar is die verzekering tenslotte voor.

gr Sjoerd

Bijdrager
    disruption

Als het je beste vriend is zou je zelfs niet naar Zijn vergoeding van Zijn schade moeten vragen. Hij zou stante pede aangeboden moeten hebben de kost te vergoeden, zodat jij niet met de schrik der leven op je lijf zou zitten!

Ik hoop dat het allemaal in orde komt, altijd vet kut om je nieuwe materiaal direct te beschadigen. (Ik ken het gevoel maar al te goed!)

Kop op!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.