15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    jeroengreitemann

Beeldscherm mac mini

Ik heb een mac mini gehaald (de meest recente) en hij is nu bezig om een time-machine back-up terug te zetten.

Toen ik de mac mini aan had gesloten op mijn beeldscherm via een HDMI kabel kreeg ik geen beeld.
    Als ik mijn macbook air daarop aansluit krijg ik wel beeld, dus scherm werkt gewoon. Het is een LG 22inch van ca. 6 jaar oud.

Ik heb daarna de mac mini op mijn TV aangesloten via dezelfde HDMI kabel op mijn TV in de woonkamer. 2 jaartjes oud van Samsung, 41inch en dat deed ie gelukkig wel… Dus kon hem alvast de back-up terug laten zetten…

Is mijn LG TV te oud inmiddels? Of kan ik als de back-up is terug gezet nog iets in de instellingen wijzigen zodat hij het daarna wel op het andere beeldscherm (de LG) doet…?

Bvd allen!

Bijdrager
    Beech

Misschien heb je hier wat aan.

Bijdrager
    jeroengreitemann

Heb ook het verloopstukje gebruikt. Dus verloopstukje in thunderbolt poort, en dan hdmi stekker er in.

Werkte ook niet op mijn LG scherm…

Bijdrager
    jeroengreitemann

Ik zie nu dit in de handleiding staan… Ze hebben het over een DVD speler, maar zal wel gelden voor elk bronapparaat:

“Indien de DVD speler niet Auto HDMI ondersteunt, dient u de DVD uitvoerresolutie aan te passen in de instellingen. Voor de beste beeldkwaliteit past u de uitvoerresolutie van het bronapparaat aan tot 1280x720p.”

Zodra de back-up klaar is toch de beeldscherm instellingen even terugschroeven omdat mijn LG dit niet trekt?

Bijdrager
    TheBigZ

Jeroen, installeer het gratis Display Menu op je Mac mini, en kies daarmee 1680×1050 als resolutie voor je 22″ LG scherm.

http://displaymenu.milchimgemuesefach.de/

Bijdrager
    SunKeeper

Door de iets oudere HDMI-standaard op het scherm is er waarschijnlijk maar beperkt communicatie mogelijk met het scherm over welke instellingen het scherm moet aannemen.

De Mac mini stuurt waarschijnlijk een hoge resolutie uit (waarschijnlijk 1080p) en dat ondersteunt het scherm niet. De Mac ontvangt verder ook geen klachten, dus past de resolutie niet automatisch aan.

Bijdrager
    jeroengreitemann

@thebigz Dankje, denk dat ik zo iets moet hebben om de resolutie aan te passen. Thnx!
    Als het niet werkt wordt het toch een nieuw beeldscherm (ook geen straf lijkt mij…):-)

@sunkeeper Rare is dat mijn huidige macbook air wel een uitvoer van 1080p (of i, ik twijfel nu even) ondersteund op dat LG beeldscherm, en dat werkt gewoon. Beeld en geluid…

Bijdrager
    SunKeeper

1080p op een scherm uit 2008? Die zal destijds wel duur geweest zijn lijkt me, als dat echt zo is.

Bijdrager
    jeroengreitemann

Hij is van oktober 2007, het staat er toch echt:-)

Bijdrager
    SunKeeper

OK. Lukt het al om aan te sluiten of moet je daarvoor op Time Machine wachten?

Bijdrager
    jeroengreitemann

Hij moet hem van time-capsule terugzetten… duurt nog 30 uur :-S
    Dus zal zondag een seintje geven als die klaar is…

Bijdrager
    TheBigZ
    jeroengreitemann op 18 januari 2014

Hij is van oktober 2007, het staat er toch echt:-)

http://www.engadget.com/products/lg/22ls4r/specs/

NATIVE RESOLUTION: 1680 x 1050

Geblokkeerd
    Bento
    jeroengreitemann op 18 januari 2014

Hij moet hem van time-capsule terugzetten… duurt nog 30 uur

NOG 30 UUR? DERTIG?????

Fijn hoor dat Time Machine….

Bijdrager
    jeroengreitemann

De back-up staat er weer op. Nadien moest ik naar mavericks updaten, dus duurde allemaal weer even…

Ik heb de resolutie inderdaad wat lager kunnen zetten op de grote TV en nu pakt mijn oudere TV het ook.
    Probleem opgelost, dank voor de hulp allen!

Bijdrager
    SunKeeper

(y)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.