6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Paniek

Beeldscherm laptop

Nadat mijn beeldscherm van mijn witte G3 laptop begon te haperen is ie er nu helemaal mee opgehouden. Zou het iets van een aansturing kunnen zijn? Is zoiets zelf te repareren?

Groet Aniek

Bijdrager
    Yvesm007

Ga naar een APR en koop een nieuwe macbook + vraag om je bestanden over te laten zetten :wink:
    Veel minder problemen… :mrgreen:

Bijdrager
    Paniek

Als ik een geldboom in de tuin had…

Maar goed, iemand met een tip waar ik wat mee kan?

Bijdrager
    Soulshaker

ik vrees ervoor

Het ding is te oud om het nog te late repareren , daarvoor is hem te weinig waard, dat kost je een fortuin aan werkuren en onderdelen.
    En als je het zelf wilt repareren moet je nog ergens nog een scherm vinden , en als je 1 vind is het nog niet zeker dat je het gerepareerd krijgt.

Het beste wat je kan doen is naar een macbook gaan zien

je G3 kan je mss nog wel een 2de leven geven als je hem aan een scherm kunt aansluiten

Bijdrager
    sypie

Zoek maar eens op Video Chip iBook G3, daar heeft het mee te maken.

Oftewel: de Chip is niet goed gesoldeerd waardoor contact verloren gaat en je scherm vastloopt/knippert. De rest is nog prima in orde. Je kunt ‘m ook als externe FireWire schijf gebruiken, dat gaat namelijk buiten de aansturing van de GPU om.

Bijdrager
    MrHammond
    ”Paniek”

Als ik een geldboom in de tuin had…

Maar goed, iemand met een tip waar ik wat mee kan?

Als je geen geldboom hebt: koop een nieuwe tweedehandse voor een paar tientjes, of meteen een nieuwer model. Is heel wat goedkoper dan reparatie!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.