13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    daanclasener

Beeldscherm kopen waar op letten

Hoi OMT,

Ik weet dat ik al een topic heb over een monitor, maar ik heb toch een specifieke vraag:

– waar moet je op letten bij een monitor als je daarop video’s gaat editten?

Als en nog aanbevelingen zijn, mijn budget is €165 – 180 euro, ik weet dat je hier niet de beste kwaliteit krijgt, maar ik ben ook niet professioneel, dus dat is nog niet zo’n probleem.

Alvast bedankt,

Daan

Bijdrager
    MBPuser

Beetje off topic maar waarvoor zoek je niet een mooi display op Marktplaats o.i.d.? Zat mensen die spijt hebben van een aankoop en blij zijn dat er weer vanaf zijn..

Bijdrager
    daanclasener

het klinkt misschien een beetje vreemd, maar ik doe dat niet zo graag, kijk: het product is toch al gebruikt en weet jij veel wat diegene er allemaal mee uitgespookt heeft, en natuurlijk weet ik dat 9 van de 10 keer niet zo is maar toch doe ik het liever niet.
    maar je hebt inderdaad gelijk, je kan wel betere schermen krijgen voor lagere prijzen.

Bijdrager
    MBPuser

Ik heb laatst voor m’n broer een Thunderbolt display gekocht op Marktplaats voor de helft van de prijs en die bink waar ik hem van kocht was echt een pietje precies, Macbook op een sleeve op tafel enzo.. En ik kocht hem met doos, papieren en toebehoren zonder een krasje erop. Daar moet je gewoon ff naar zoeken, dan kan je voor je budget een heel mooi scherm halen. Veel mensen die dikke spullen hebben doet het vaak weg omdat er iets nieuws is gekocht terwijl de ‘oude’ nog perfect is.

Het was maar een ideetje:wink:

Bijdrager
    daanclasener

Op dat gebied is er ook geen goed of fout, het is maar net wat je zelf wilt, dus jouw reactie is ook volkomen terecht. Het enige nadeel is wel dat stel er gebeurt iets met je product, dan heb je (meestal) geen garantie meer.

Maar weet iemand misschien een lijst met dingen waar je op moet letten?

M.V.G.

Daan

Bijdrager
    CedricH

Voornamelijk kijken als er een IPS paneel in het scherm zit en geen TS paneel. TS panelen hebben een hogere refresh rate, maar bij een IPS paneel zijn de kijkhoek en de kleurweergave veel beter. Het moet zeker mogelijk zijn om zo’n scherm te vinden binnen je budget.

Zelf heb ik er niet zo veel verstand van maar iemand die ik ken had vorig jaar een 21.5″ display gekocht van LG en volgens mij was het paneel hetzelfde wat Apple in de 21.5″ iMac stopt. Het design was niet zo mooi als een Thunderbolt display van Apple maar het kon er zeker mee door en de beeldkwaliteit was zeer goed.

Bijdrager
    daanclasener

Het is toch zo dat je op een 21,5″ beeldscherm met 1920×1080 evenveel ziet als op een 24″ met 1920×1080?

En ips zal is zeker op letten.
    Weet iemand Wat is een redelijk contrast ratio binnen mijn budget?

Bijdrager
    1984

Yes i do, De Dell Ultrasharp U2312HM – 58.42 cm (23 “) IPS Full HD (1920 x 1080)

http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/dell/f/min_price/100__c__0__a__min_price__a__179__c__0/

Bijdrager
    daanclasener

Ik ben ondertussen dit beeldscherm tegengekomen, als het aan de specs ligt, is dit beeldscherm waar voor je geld. Als ik reviews ga lezen dat zijn deze heel verschillend, de een zegt dat het een geweldig beeldscherm is, en de ander zegt dat het contrast heel erg tegenvalt… Dus nu weet ik het nog niet.

http://tweakers.net/pricewatch/298288/iiyama-prolite-xb2374hds-b1.html#tab:info

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Eigenlijk is het heel simpel:
    Je zegt zelf al dat je niet professioneel bezig bent. Dat betekent al gelijk dat je niet naar een monitor hoeft te gaan zoeken met exacte kleurenprofielen of high definition weergave. En een review zegt ook niet veel als je de omstandigheden niet kent zoals het omgevingslicht.

Kijk hier eens. Dit zijn gewoon goede monitoren voor de doorsnee gebruiker.

Bijdrager
    daanclasener

@hendrik ijzerbroot hey, bedankt voor de link!:)

weet iemand misschien de contrast ratio van een doorsnee laptop beeldscherm?

Bijdrager
    TheBigZ

Als je h’m doorsnijdt ongeveer nul.

Bijdrager
    1984
    daanclasener op 12 mei 2012

Als en nog aanbevelingen zijn, mijn budget is €165 – 180 euro,

Klik

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.