6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    TannemaaT

Probleem beeldscherm iMac

Ik heb een iMac 27 (eind 2009) en mijn beeldscherm heeft al een tijdje een probleem.
    Geen idee hoe het kan, maar (hele) lichte kleuren (vooral licht grijs) worden wit weergegeven.

Ik heb pogingen gedaan om te calibreren, maar ik kan schuiven wat ik wil maar zie weinig verschil
    Videokaart: ATI Radeon HD 4850 512 MB

Via Google kom ik ook niet veel verder, dus ik hoop dat één van jullie een oplossing heeft!
    Computer wordt vaak gebruikt om te ontwerpen, waardoor het vrij belangrijk is dat alles goed te zien is:)

Alvast grote dank!

Sleutelbeheerder
    Night

Ah…. probeer het eens met het progje ‘Shades

Bijdrager
    TannemaaT

bedankt voor de tip, maar helaas geen succes

Bijdrager
    Andre1962

Bekend probleem bij deze iMacs (2009-2012), heb het zelf ook gehad. Dankzij mijn 3 apple care contract is er een nieuw led scherm in gezet. Dit is helaas de enige optie.

Bijdrager
    TannemaaT

het laatste wat ik wilde horen:( maar toch bedankt

Bijdrager
    computer space

Ga volgende keer voor een externe monitor. Of koop nu vast een Dell U2713HM, en neem begin 2014 de nieuwe Mini er bij.
    Overigens moet het wel weg te calibreren zijn, als je verlies van wat kleurstappen voor lief neemt. In plaats van aan het eind vallen er dan een paar tussenuit, valt minder op.
    En nog even doorvragen of er geen silent recall voor is. Collega kreeg laatst ook spontaan een nieuw scherm bij de HD vervanging door Apple.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.