8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    jkazius

Beeldscherm iMac duocore 17″ Kalibreren?

Hallo allemaal,

Mijn iMac 17″ duocore is zojuist uit de doos gehaald en geïnstalleerd. Ik heb alleen het idee dat mijn beeldscherm niet helemaal lekker is ingesteld: hier op mijn werk heb ik dezelfde foto als thuis als bureaubladachtergrond en thuis is deze een stuk lichter van kleur. In systeemvoorkeuren / beeldscherminstellingen kan ik alleen niet mijn beeldscherm kalibreren of diverse colorsync profielen instellen. De mac geeft aan dat het bestand met de fabrieksinstellingen niet kan worden gevonden?

Wie weet raad?

Bijdrager
    Steff

Druk eens een paar keer op F14 en F15. :wink:

Bijdrager
    klaus

Mjah Kriska, noem je dat een oplossing:-)

Macs hebben een ander standaard ‘gamma’ waarde in het kleurenprofiel, die een stukje lichter is dan die van pc’s. Dat gecombineerd met een mogelijk ongebalanceerde calibratie kan zorgen voor hetgeen jij nu ziet.

Let wel dat het evengoed kan zijn dat de monitor op je werk slecht is afgeregeld, en dus veel te donker is.

Je kan je scherm gaan calibreren softwarematig (voorkeurspanelen -> display -> color -> calibrate) met de ingebouwde software van os x, of je kan een hardware calibratiesetje aankopen zoals de Pantone Huey als je het betaalbaar wil houden.

Bijdrager
    Esquare
    ”jkazius”

Wie weet raad?

Heb je meerdere gebruikersaccounts en gebruik je Fast User Switching? Dan ben je over een bekende Tiger-bug gestruikeld: workaround.

Bijdrager
    jkazius

@Esquare:

Het lijkt er inderdaad op dat je de spreekwoordelijke koe hier bij de horens hebt. Als ik inderdaad van de account van mijn vriendin naar die van mij switch, verschiet het scherm daarna snel van kleur. Hij wordt opeens een stuk lichter. Ik zal eens proberen of je aangedragen oplossing werkt. Bedankt alvast!

Bijdrager
    Esquare
    ”jkazius”

Ik zal eens proberen of je aangedragen oplossing werkt.

Die werkt. (Heb hem vaak genoeg nodig. :) )

Bijdrager
    jkazius

En die DMProxy in mijn account opstart items zetten is het enige dat ik moet doen? Eenvoudig…

Bijdrager
    Esquare

Het kan ook handmatig. Ik heb gewoon op een handige plek een alias van DMProxy staan. Mocht het euvel zich weer eens voordoen, is het met één klik verholpen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.