9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Superdude

Beeldscherm iMac doet “raar”

Beste forumleden,

Ik heb een heel raar fenomeen met mijn iMac late 2013. Als de mac een tijdje aanstaat gaat het beeldscherm ‘knipperen’. Wat ik bedoel is dat de geopende vensters spontaan vergroten en verkleinen en dus niet meer met de computer te werken is.┬áIk heb hiervan een filmpje gemaakt om te verduidelijken, maar ik weet niet hoe ik dat moet plaatsen.

Kan ik een filmpje plaatsen, of weet iemand hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt,

Superdude

Bijdrager
    KarelWillem

Filmpje plaatsen op Youtube.

Link hier plaatsen.

Bijdrager
    Superdude

Dit is de link naar de video:

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bijdrager
    TheBigZ

Wat je kunt doen is het volgende.

Maak een nieuwe gebruiker aan.

Log in als die nieuwe gebruiker.

Gebruik je Mac een tijdje.

Treedt het probeer niet meer op, dan weet je dat het een probleem in de gebruiker-specifieke settings is.

Treedt het probleem nog steeds op, dan zoeken we verder.

Bijdrager
    KarelWillem

Alsof het toetsenbord spontaan ergens contact maakt.

Dit scherm-schuiven ziet er wel heel specifiek uit.

Dat is een functie die je ergens mee kunt activeren.

Probeer voor de gein eens een ander toetsenbord?

Of ontkoppel deze nadat je je Mac hebt aangezet. En kijk dan eens wat er gebeurt.

Bijdrager
    GoeieDag

Ja, het lijkt erg op Interactieve hoeken in Mission Control.

Dus het advies van TheBigZ is een goede manier om duidelijkheid te kunnen krijgen.

Bijdrager
    Superdude

Ik heb een andere gebruiker aangemaakt en ingelogd onder die gebruiker. Na enige tijd heb ik hetzelfde effect. Wat ik ondertussen wel gemerkt heb, als ik aan de kabel van mijn toetsenbord zit, ik heb een bedraad toetsenbord, krijg ik hetzelfde effect. Niet altijd, maar de meeste tijd wel. Het lijkt dus op een slecht contact of zo in de USB-kabel van het toetsenbord. Ik heb nog geen ander toetsenbord geprobeerd, heb niet zo maar een andere liggen, maar dat ga ik zeker nog proberen. Als ik eventueel een nieuw toetsenbord moet kopen als blijkt dat deze stuk is, wat is dan een goed/fijn toetsenbord. Ik heb nu een Apple toetsenbord, maar dat is me eigenlijk te duur als ik deze weer moet kopen. Ik wil graag met numeriek gedeelte erbij.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Bijdrager
    KarelWillem

Superdude op 22 augustus 2020 om 13:43
    ….Wat ik ondertussen wel gemerkt heb, als ik aan de kabel van mijn toetsenbord zit, ik heb een bedraad toetsenbord, krijg ik hetzelfde effect. Niet altijd, maar de meeste tijd wel…

Precies wat ik hierboven zei dus inderdaad.

Je software haalt dergelijke trucjes niet snel uit, dus dit was de logische gok.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 1 week geleden door KarelWillem.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.