9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Macosx

Beeldscherm flikkert af en toe ?

Op een iMac (266Mh en 96 Mb) heb ik OS 10.2.8 draaien samen met 9.2.

Zo nu en dan flikkert mijn beeldscherm (alleen is OS X).

Iemand enig idee hoe dat komt en of dat te verhelpen is ?

Bijdrager
    bruno

Wordt je dan toevallig gebeld, of staat hij in de buurt van speakers of iets anders wat een magnetisch veld veroorzaakt?

Bijdrager
    Macosx

Neen niets van dat alles.

Bijdrager
    boekeloo

Veel iMac’s hebben na ver;loop van tijd problemen met de videoaansturing. Ik heb er eentje laten vervangen. Niet goedkoop maar het was wel de oplossing. Flikkeren en een minder duidelijk beeld waren de symtomen bij mij.

Bijdrager
    SleeveZipper

Ik ga een hele oude een schopje geven. Bij deze <schop>

Na lange tijd ben ik terug van weggeweest op een oud iMac G3’tje (500DV+). I’m a sucker for old Macs, dus deze kon ik voor 5 tientjes niet laten schieten. En werken doet het beessie nog als een speer (oke, Youtube vindt ze moeilijk)

Maar nu vallen mij fijne horizontale lijntjes op die over het scherm heen en weer lijken te bewegen, maar het zal eerder trillen zijn. Klinkt als bovenstaande verhaal. Ik stoor me er wel aan in ieder geval, terwijl mijn vrouw ze niet ziet (ze heeft vrij slechte ogen). Dus het zijn echt hele fijne lijntjes!

Kan iemand dit bevestigen? En weet iemand een plek waar ik eventueel de voeding van het scherm kan laten fixen? En een prijsindicatie? Ik heb echt geen flauw benul!

Bijdrager
    Macosx

Ik denk dan dat videokaart het ook gaat begeven binnenkort. Dat is mij dus ook gebeurd ;-(
    Ook moet je checken of je de firmeware moet updaten, want dat kan ook de oorzaak zijn dat de videokaart kapot kan gaan.
    Weet het niet helemaal zeker, maar je moet het zeker even nagaan;-)

:finderoud:

Bijdrager
    SleeveZipper

Thanx, dat ik de firmware moet updaten lijkt me een eerste stap. Degene van wie ik ‘m overname (maat van me) heeft gewoon OS X geïnstalleerd en geheid dat hij níet de firmware heeft bijgesteld (daar las ik iets over op het net, ben ff kwijt wat precies).

Bijdrager
    SleeveZipper

Firmware was al op nivo (4.1.9f1) dus dat zit goed.

Onder OS 9.2 vielen de flikkerende lijntjes me overigens niet op. Onder OS X waren ze er weer…. Ik ga dan aan een driverprobleem denken.

Mocht het hardware blijken te zijn: als ik dit zou willen repareren, wat zou dat kosten en wat zijn de adresjes? Ik ben een beetje uit het Apple wereldje na 3 jaar ‘droogstaan’:)

Thanx!

Bijdrager
    SleeveZipper

Voor de liefhebbers/geinteresseerden:

reparatie kost zo’n 179 euro ex BTW. Dus ruim 200 euro. Jammer, daar ga ik natuurlijk niet aan beginnen terwijl ik het mijn Snow wel gun eigenlijk.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.