8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Pc de wit

Beeldscherm

Beste
    Ik heb een imac 27inch
    Nu zie ik mijn scherm onderin dubbel?
    Wat zou dat kunnen zijn?
    Ik heb wel een foto maar kan die niet uploaden.

Moderator
    Night

In een web-based versie van OMT (oftewel: in een browser) kun je een foto uploaden door op de IMG button te klikken boven het tekstveld wanneer je een bericht aanmaakt of wijzigt. In de OMT app kun je inderdaad helaas geen foto’s uploaden.

Verder is je bericht z├│ summier, dat we zonder foto niet echt kunnen vaststellen wat het euvel zou kunnen zijn.

Bijdrager
    Pc de wit

Bij deze de afbeeldingen. Het is lastig te omschrijven wat het is. \

Bijdrager
    McPim

Heb je je Mac al opnieuw opgestart? Is het er altijd of als je bepaalde programma’s gebruikt? Kwam het opeens en ging het niet meer weg of zie je het af en toe? Zie je ook schuine groene strepen in beeld onderin of is dat alleen op de foto die je gemaakt hebt? Wat is het jaartal van je Mac en welke videokaart zit erin (‘Apple’ menu -> ‘Over deze Mac’)?

Bijdrager
    Pc de wit

Het blijft ook na herstart
    Hetis een imac uit 2009
    Ik zie geen groene stre pen.
    De onderste balk is hetzelde beeld als bovenin.
    Het is een radeon kaart. L

Het is wel ineens gekomen.
    Heb ook al ctrl-alt-p-r gedaan. Maar niks helpt

Bijdrager
    McPim

Het is voor zover ik weet geen bekend hardware probleem voor jouw type Mac / videokaart.

1. Start eens op in de ‘Veilige Modus‘ en kijk of het zich dan ook voordoet

2. Maak (na weer gewoon opstarten) een nieuw gebruikersaccount aan en kijk wat er dan gebeurt om uit te sluiten dat het aan geïnstalleerde software ligt.

Bijdrager
    Pc de wit

Ik heb al het bovenstaande gedaan, met geen succes helaas.

Bijdrager
    McPim

Een hardware probleem lijkt me steeds waarschijnlijker worden..

Wat je nog zou kunnen doen:
    – Als je een backup hebt een schone installatie van OS X.
    – Een extern scherm aansluiten en kijken of dat beeld wel goed is.
    – Een hardware test doen door op te starten met de ‘D’ toets (als dat niet lukt hetzelfde met ‘Installatie Disk 2’ in je drive).

Video-kaart issues uiten zich meestal anders (verticale strepen, blokken, gekke kleuren, flikkeringen) dus ik vermoed eerder de LCD controller, het paneel zelf of de display-kabel. Maar daar heb je weinig aan, hij zal in dat geval toch onderzocht moeten worden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.