20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:

Bijdrager
    Domtoren

Beeldkwaliteit Netflix

Gisteren twee films gekeken via de AppleTV en Netflix. Eerst “Garfield” met m’n zoontje en daarna “Fargo”.

Het beeld is op zich superscherp maar ik heb het idee dat het zo af en toe hapert, met name bij snelle bewegingen. Heeft iemand anders dat ook gezien.

Ik heb 50 Mbsp ADSL van Tele2 en dat zou snel genoeg moeten zijn. Als ik via Apple een film huur of HD films op YouTube kijk zie ik die haperingen niet.

Bijdrager
    THX-1138

Ik kan me voorstellen dat door alle media-aandacht de servers van Netflix het aardig voor hun kiezen krijgen op dit moment wat de hapering zou kunnen verklaren..

Bijdrager
    Shmoo

Ik heb nog geen rare fratsen gezien alleen dat je merkt dat het over het internet gaat en het kastje van Apple soms moeite heeft met de snelheid-/verbinding van het laden.

Beeldkwaliteit is prima al stel ik daar ook weer niet zo’n super hoge eisen aan om eerlijk te zijn. Mijn TV is volgens mij nog 50Hertz ?

Netflix Kids vind ik vooral leuk voor de kleine en toch een redelijk leuk aanbod.

Bijdrager
    bitsflew

De AppleTV ondersteunt alleen 50 en 60Hz, veel NetFlix content is 24Hz en dus wordt er een 3:2 pulldown (60Hz) gebruikt met als gevolg judder tijdens horizontale bewegingen.

Zie ook: Netflix Panning Stutter at 50hz

Het probleem is dus niet AppleTV specifiek.

Sommige TV’s hebben een film-mode instelling waarmee je de pull-down ongedaan kunt maken.

Bijdrager
    bitsflew
    Shmoo op 13 september 2013

Ik heb nog geen rare fratsen gezien alleen dat je merkt dat het over het internet gaat en het kastje van Apple soms moeite heeft met de snelheid-/verbinding van het laden.
    Mijn TV is volgens mij nog 50Hertz ?

HDTV’s ondersteunen 50, 60 en optioneel 24Hz

Bijdrager
    Shmoo

Maar de meeste TV’s die ik in de reclames voorbij zie komen hebben al 100Hz – als ik bijvoorbeeld voetbal op mijn TV kijk vooral wedstrijden van oranje dan zie je toch echt wel dat de TV niet van geweldige kwaliteit is en dat het beeld veel te snel gaat.

Bijdrager
    bitsflew

Maar de meeste TV’s die ik in de reclames voorbij zie komen hebben al 100Hz

Die 50,60 en 24 heeft betrekking op de framerate van de content, het is de TV die er 100, 200… (120,240… voor 60Hz) van maakt.

Bijdrager
    Shmoo

Oke.:)

Bijdrager
    Domtoren

Dank allemaal. Ik zal in ieder geval vanavond checken of mijn TV 50 of 60 hx is en waar de AppleTT op ingesteld staat.

Bijdrager
    computer space

Maar de meeste TV’s die ik in de reclames voorbij zie komen hebben al 100Hz -/quote]

Dat is de makkelijke weg.
    Probleem met LCD kristallen is dat ze doorschieten. Moet ie bijvoorbeeld van 100% zwart naar 50% zwart, dan schiet ie eerst door naar 40 en gaat dan langzaam naar 50. Om te voorkomen dat de kleuren allerlei gekke dingen gaan doen wordt hiervoor gecompenseerd. Vergelijk het met een lift met traploze snelheid. Die gaat vloeiend naar de precieze eindbestemming. Deze aansturing komt nogal nauw. Daarnaast, heb je het voor 50 beelden/seconde goed, dan moet je bij 60 beelden per seconde weer anders compenseren. Ellende dus.
    Goede video-monitoren zijn op alle belangrijkse snelheden afgeregeld, en hebben verschillende compensatiepatronen per snelheid. Dit vraagt dure en complexe aansturing:
    Optimale oplossing: alle frequenties goed afregelen: Eizo heeft er zin in, nog een paar anderen en verder niemand.
    Generieke oplossing: neem 1 hoge frequentie, regel die goed af, en interpoleer vervolgens alle bronsignalen naar die hoge refresh. Zie daar onze 100Hz tv’s. Eigenlijk dus een verdoezelen van niet kunnen of niet willen.

Bijdrager
    sjonnie

Heb geen enkel probleem met Netflix via AppleTV naar mijn HDTV.

Bijdrager
    Tjerker

Zet die 100Hz prut toch uit… het bronmateriaal van veel series / films is 24 of 25 fps. (Of ±23,98 in de US).

Bijdrager
    appievanr

Het enigste probleem wat ik kan ondervinden met Netflix is dat het geluid in mijn Home cinema opstelling 5.1 echt waardeloos is met Netflix. Ik heb dit vergeleken met HBO HD die 5.1 Dolby Digital uitzend. En vergeleken bij HBO via Telfort Motorola box is het geluid via Netflix Dolby Digital+ echt waardeloos. Beeld zie je ook regelmatig opbouwen bij Netflix en dat zie je vooral aan het begin van een film. Hoop oude meuk wat ze ook aanbieden, maar is ook leuk om weer eens te kijken voor 8 euro per maand. Denk ook wel dat ze de dienst en het aanbod gaan verbeteren neem ik aan.

Bijdrager
    bitsflew

<snip>

Bijdrager
    bitsflew

<snip>

Bijdrager
    bitsflew
    bitsflew op 15 september 2013
    computer op 13 september 2013

Maar de meeste TV’s die ik in de reclames voorbij zie komen hebben al 100Hz -/quote]

Dat is de makkelijke weg.
    Probleem met LCD kristallen is dat ze doorschieten. Moet ie bijvoorbeeld van 100% zwart naar 50% zwart, dan schiet ie eerst door naar 40 en gaat dan langzaam naar 50. Om te voorkomen dat de kleuren allerlei gekke dingen gaan doen wordt hiervoor gecompenseerd. Vergelijk het met een lift met traploze snelheid. Die gaat vloeiend naar de precieze eindbestemming. Deze aansturing komt nogal nauw. Daarnaast, heb je het voor 50 beelden/seconde goed, dan moet je bij 60 beelden per seconde weer anders compenseren. Ellende dus.
    Goede video-monitoren zijn op alle belangrijkse snelheden afgeregeld, en hebben verschillende compensatiepatronen per snelheid. Dit vraagt dure en complexe aansturing:
    Optimale oplossing: alle frequenties goed afregelen: Eizo heeft er zin in, nog een paar anderen en verder niemand.
    Generieke oplossing: neem 1 hoge frequentie, regel die goed af, en interpoleer vervolgens alle bronsignalen naar die hoge refresh. Zie daar onze 100Hz tv’s. Eigenlijk dus een verdoezelen van niet kunnen of niet willen.

Prachtig verhaal maar op een aantal punten onjuist.

Het enige doel van 100,200 etc TV’s is het reduceren van motionblur

LCD (en OLED) panels zijn net als de klassieke film sample&hold en kennen geen refresh zoals bij CRT en Plasma.
    Motion blur zoals wij dat waarnemen is het gevolg van een sample&hold display en de integrerende werking van het menselijk oog.
    Bij CRT en plasma is motionblur geen probleem omdat de pixels kortstondig oplichten tijdens de refresh, maw er volgt altijd een zwartfase, die zwartfase reset de integrator in het oog, maw de overgang tussen frames wordt niet gemiddeld.
    Bij film lost men dat op door kunstmatig en zwart beeld tussen te voegen (double shuttering).
    Bij LCD voegt men een extra geïnterpoleerd frame tussen zodat de overgang tussen twee frames minder groot is.
    Met de komst van LED backlight is de film methode (zwart frame tussenvoegen) ook mogelijk geworden, alleen noemt met het dan backlight scanning.

Bijdrager
    Haike

Is drie keer dezelfde post posten niet een beetje veel?:angel:

Bijdrager
    bitsflew
    Haike op 15 september 2013

Is drie keer dezelfde post posten niet een beetje veel?:angel:

Dat was natuurlijk niet de bedoeling, geen idee waar die andere 2 posts vandaan komen.

Bijdrager
    Shmoo

Ik vind het wel een beetje jammer dat er geen trailers in Netflix aanwezig zijn die je kunt bekijken voordat je de film start.

Verder werkt het prima hierzo.

Bijdrager
    computer space

Prachtig verhaal maar op een aantal punten onjuist.

Het enige doel van 100,200 etc TV’s is het reduceren van motionblur

LCD (en OLED) panels zijn net als de klassieke film sample&hold en kennen geen refresh zoals bij CRT en Plasma.
    Motion blur zoals wij dat waarnemen is het gevolg van een sample&hold display en de integrerende werking van het menselijk oog.
    Bij CRT en plasma is motionblur geen probleem omdat de pixels kortstondig oplichten tijdens de refresh, maw er volgt altijd een zwartfase, die zwartfase reset de integrator in het oog, maw de overgang tussen frames wordt niet gemiddeld.
    Bij film lost men dat op door kunstmatig en zwart beeld tussen te voegen (double shuttering).
    Bij LCD voegt men een extra geïnterpoleerd frame tussen zodat de overgang tussen twee frames minder groot is.
    Met de komst van LED backlight is de film methode (zwart frame tussenvoegen) ook mogelijk geworden, alleen noemt met het dan backlight scanning.

Mijn verhaal is niet onjuist, maar dat van jou wel een mooie toevoeging. Judder voorkom je niet met zwartbeelden, enkel met een sample frequentie als veelvoud van de bron, maar door het verhaal van het zwartbeeld snap ik nu wel waarom het zelfs op de 24hz LCD net niet zo lekker uitziet als in de bios. Misschien kan XBMC op 48hz draaien en zwarte tussenbeelden invoegen.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.