17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    TurkishDelight

Beeldkwaliteit Google Video en You Tube op Mac dramatisch?

We weten allemaal dat het afspelen van .wmv met Windows Media Player op een Windows een betere beeldkwaliteit oplevert als het afspelen van .wmv met Windows Media Player op een Mac OS X. (zal wel te maken hebben met het feit dat wmv van Microsoft is)
    Met flip4mac kan je dat kwaliteitsverlies een beetje compenseren..

Het valt me nou ook op dat het afspelen van flashfilmpjes zoals de filmpjes op Google Video en You Tube, opnieuw op een Windows een betere beeldkwaliteit geven dan op een Mac.
    Waardoor komt dit?
    Kan je in dit geval dat stukje kwaliteitsverlies ook compenseren… Misschien zoiets als flip4mac of iets heel anders… want filmpjes van Google Video en You Tube kijken op een Mac is niet echt dat je zegt wauw…:o

:wink:

PS: dit heeft niet te maken met alle flashfilmpjes, want sommigen hebben een super kwaliteit, maar het gaat me om flashfilmpjes zoals die op Google Video en You Tube..

Bijdrager
    KarelWillem

Ik ben het helemaal met je eens, dat die kwaliteit bedroevend is.
    Ik heb geen vergelijkingsmateriaaal, maar ik ben er ook niet zo blij mee.

Bijdrager
    benj1989

heb je tiger?

Bijdrager
    Lexilyn

Ik moet toegeven dat ik die filmpjes nog nooit op een PC bekeken heb maar ik betwijfel of de kwaliteit in het echt beter is dan wat wij zien. De YouTube-films (Flash) hebben ongeveer een grootte van 2MB/minuut. Terwijl bvb iPod-video al minstens 4MB/minuut is en H.264 een vele straffere compressor is dan wat in Flash mogelijk is.
    Ik download die files wel eens om ze vervolgens met VisualHub als DVD te branden en die kwaliteit is natuurlijk niet schitterend maar toch zeker aanvaardbaar.

Bijdrager
    bartvdpoel

Ik heb ook een PC, en idd, de kwaliteit daar is volgens mij even bedroevend.

Inactief
    Anoniem
    ”TurkishDelight”

Het valt me nou ook op dat het afspelen van flashfilmpjes zoals de filmpjes op Google Video en You Tube, opnieuw op een Windows een betere beeldkwaliteit geven dan op een Mac.
    Waardoor komt dit?

Ben het oneens met je… kwaliteit is voor zover ik kan zien op Mac en pc exact hetzelfde. Met andere woorden meestal K-U-T.:wink:

Zeg, TurkishDelight… je hebt toch niet per ongeluk de kwaliteit van de Flash-player op medium of low staan, hè?:roll:

Bijdrager
    Byron

Ehm, die filmpjes draaien op flash servers die checken wat jouw connectiesnelheid is met het internet en daar de bitrate van de video’s streaming op aanpassen, als je dus snel internet hebt, zal het er ook beter uitzien.. Het hangt natuurlijk ook af van de kwaliteit waarin de originele video is geupload.. De download kwaliteit is gewoon de hoogste volgens mij en dus ook beter..

Bijdrager
    TurkishDelight
    ”Zakske”
    ”TurkishDelight”

Waardoor komt dit?

Ben het oneens met je… kwaliteit is voor zover ik kan zien op Mac en pc exact hetzelfde. Met andere woorden meestal K-U-T.:wink:

Zeg, TurkishDelight… je hebt toch niet per ongeluk de kwaliteit van de Flash-player op medium of low staan, hè?:roll:

ik heb de instellingen nooit veranderd.. zal wel op default staan..
    waar kan ik dat uberhaupt checken of het op medium of low staat….?

Inactief
    Anoniem

Tijdens een filmpje kijken klik je met je rechtermuisknop op het beeld… dan kun je de Quality checken (Low, Medium of High).

Bijdrager
    TurkishDelight

bedoel je de Adobe Flash Player Settings?

dan krijg ik een venster

Privacy
    Allow video.google.com to access your camera and microphone?

Deny (is aangevinkt)

als ik op advanced klik dan brengt ie me naar een site..
    :?

Inactief
    Anoniem

Hmm… vreemd. Als ik een filmpje kijk en dan rechtermuisknop + klik doe op dat filmpje zie ik dit:

Bijdrager
    Byron

Het heeft zoals ik eerder al zei ook niets met de kwaliteitsettings van je flash player te maken.. Die bepalen alleen de anti-aliasing van de vectoren over het algemeen..

Inactief
    Anoniem

Euh… het verschil tussen Low en High is toch echt wel groot, hoor. Net nog even getest.:roll:

Bijdrager
    TurkishDelight

ik heb even gecheckt en hij staat op High…

Bijdrager
    GetaMac
    ”Zakske”
    ”TurkishDelight”

Waardoor komt dit?

K U T > Kwaliteitief Uitermate Telleurstellend

Bijdrager
    Meneer Guggenheimer

Is troep kwaliteit maar heeft een reden. Bandbreedte!

Bijdrager
    Lexilyn

iPod-video zou bijvoorbeeld een veel leuker formaat zijn maar volgens mij is het juist die beperkte kwaliteit dat de YouTube-formule mogelijk maakt. Zowat alle mogelijke copyright-regels worden hier in veelvoud aan de laars gelapt maar iedereen laat begaan omdat er in deze kwaliteit toch niets commercieels mee aan te vangen valt.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.