11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    JJmac

Beeldkwaliteit

Heb van de week een nieuwe ATV gekregen, het valt mij op dat als ik via YouTube kijk dat het beeldkwaliteit niet geweldig is.
    Nu weet ik dat niet alle YouTube beelden goeie kwaliteit hebben, ben nu wel benieuwd wat jullie ervan vinden.
    En is dit aan te passen.

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik even mijn eigen films als maatstaf neem, dan is full-HD ook echt full-HD.
    Uitstekende kwaliteit dus.
    En dat via Youtube op de Apple TV zelf.

Maar… als je netwerk (speel je af via WiFi?) niet snel genoeg is, dan kan de kwaliteit duidelijk minder zijn.

Bijdrager
    Shmoo

Het verschilt enorm van bron tot bron. Uitzending gemist App + RTL XL App afspelen via AirPlay is werkelijk de slechte kwaliteit die ik tot nu toe gezien heb (mijn ondervindingen) maar speel ik bijv. een Live wedstrijd af via de NHL optie die erop zit dan is die kwaliteit hoger dan de uitzendingen van Ziggo zelf op mijn TV.

Bijdrager
    JJmac

Heb de ATV voorzien van een rechtstreekse netwerkkabel vanaf de Airportextreme.

Bijdrager
    computer space

Youtube zou eens van Google’s zijde de resolutie moeten bepalen op basis van microcontrast o.i.d. Nu is 90% van de 720/1080p content gewoon baggerupscaling van oude 240-360p rommel. En dit dus niet langer door de gebruiker laten kiezen.

Bijdrager
    KarelWillem
    Shmoo op 12 oktober 2013

…Uitzending gemist App + RTL XL App afspelen via AirPlay is werkelijk de slechte kwaliteit die ik tot nu toe gezien heb…

Uitzending Gemist (via de browser werkt het veel fijner) is van uitstekende kwaliteit.

RTL XL (gedwongen via een app) is al een stuk minder en SBS gemist is werkelijk dramatisch.

Nu is dat bij de laatste twee niet zo heel erg, want dat is ├╝berhaupt dikke bagger wat daar wordt uitgezonden.;)

JJmac op 13 oktober 2013

Heb de ATV voorzien van een rechtstreekse netwerkkabel vanaf de Airportextreme.

Ik ook.

Resumerend: alles wat HD is op Youtube, ziet er op de Apple TV uitstekend uit (bij mij).

Bijdrager
    JJmac

Er zit zeker verschil in wat er wordt aangeboden.
    Toch vinden wij via onze Smart tv, YouTube beelden iets scherper ipv de ATV.

Bijdrager
    KarelWillem

Heb je al eens in het menu Instellingen van de Apple TV gekeken?

Daar is namelijk de uitvoerkwaliteit te beïnvloeden van je Apple TV naar de televisie toe.

Wellicht is daar iets niet helemaal optimaal?

Bijdrager
    JJmac

Ik zal daar eens kijken, waar heb jij het op staan?

Bijdrager
    KarelWillem

TV-resolutie: 1080p HD – 60 Hz

Bijdrager
    JJmac

Ja dat heb ik er ook staan.
    Er zit eigenlijk wel heel weinig informatie bij.
    Als ik een Avi film stream met VLC dan is het geluid wel heel zacht, ik moet dan van de Mac vol open zetten.
    En is het mogelijk om tijden het streamen nog met de Mac te werken.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.