10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Hajonides

beelden op site men Ken Burns effect?

Is het mogelijk in een website beelden te plaatsen met een licht Ken Burns effect, of zit ik dan aan Flash vast. Indien Flash, kan ik dan wel de beelden dmv php laten plaatsen (ivm eenvoudig onderhoud)?

Groet, Han

Bijdrager
    Ferris Bueller

Ken Burns?

Bijdrager
    freshface
    Bijdrager
    nejra

Volgens mij is dat in- en/of uitzoomen terwijl je over een beeld beweegt. Wordt waarschijnlijk combinatie Flash en xml als je met meerdere foto’s dynamisch wilt werken.

Bijdrager
    Yaris

Het Ken Burns effect kan leuk zijn in een diavoorstelling maar ik zie eerlijk gezegd niet goed in wat je ermee zou willen doen op een website.

Bijdrager
    Hajonides

Wil het ook niet overdadig toepassen: per schermwissel komt in een kader een ander beeld en dat wil ik enigszins laten ‘drijven’.

Bijdrager
    kaydie

Ik heb al een tijdje deze deze link in mijn bookmarks zitten om eens nader te onderzoeken als ik wat meer tijd heb… Tot nu toe nog niet echt van gekomen. Er wordt onderandere een javascript gebruikt om een kenburns effect te creĆ«ren. Ik weet niet of, en hoe goed het werkt,.. Misschien heeft iemand zin en tijd om het is uit te proberen? Flash met xml is naar mijn idee toch ook het meest voordehand liggende methode.

Bijdrager
    freshface

Hey Kaydie, ik heb het script getest maar traag dat het is.
    Echt veel te ‘browser intensief’.
    Flash is de beste oplossing.

Bijdrager
    kaydie

Dacht ik wel… Multimedia effecten als transparantie ed. in css/javascript staan nog in de kinderschoenen. Het zal nog wel een aantal jaar doorontwikkelen zijn voor de browsermakers voordat dat soort effecten vloeiend zullen verlopen…

Bijdrager
    freshface

klopt, en het is echt ook een hoop code voor wat het maar is.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.