11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Mainwaring

Beelden bijwerken in InDesign

Beste mensen,

als je van iemand anders een document hebt gekregen en je alle beelden opnieuw moet koppelen,
    dan moet ik dat meestal beeld voor beeld doen. InDesign ziet niet meteen dat als alle beelden in 1 map staan en je wijst die map aan, dat ie die moet hebben. in Quark was dat wel zo. Dan kreeg je meteen de vraag of ie de rest ook moest bijwerken.
    Hoe zit dat in InDesign??

gr.

J.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb het net even geprobeerd.

Afbeeldingen uit een map getrokken en ergens anders neergezet.

Bij het openen van het document wordt er gevraagd of ik de links wil updaten.

Ik klik op ‘fix links automatically’, geef de eerste link aan en de rest volg automatisch.

Dusssssss….. bij mij werkt dat in ieder geval wel.

Ik werk met InDesign CS2.

Bijdrager
    Mainwaring

misschien ligt het daar aan, ik werk nog in het prehistorische CS 1.
    Daar werkt dat automatisch bijwerken niet zoals het hoort.

Bijdrager
    Xenophon

Ik vond CS 1 helemaal zo slecht nog niet eigenlijk. Ik heb er in ieder geval jaren met plezier mee gewerkt. En ben nu sinds een half jaar over naar CS2.

Bijdrager
    moriz

Volgens mij is het in CS1 zo dat bij links bijwerken alleen soortgelijke bestanden ineens worden bijgewerkt. Dus als je een TIFF bijwerkt zal InDesign géén EPS bestanden bijwerken, maar wel alle andere TIFFs.

Maar misschien heb ik het mis… Gebeurt ook wel eens…;)

Bijdrager
    computer space

In CS 1 moet je 1 bestand opnieuw localiseren. Vervolgens klik je in het venster koppelingen bij de andere missende bestanden op het icoontje dat meld dat het bestand gewijzigd is en dan vind ie m vanzelf. Wel per missende afbeelding 1 x op het symbooltje klikken, maar dat gaat best snel. Je hoeft niet meer te bladeren met een findervenster in ieder geval.

Bijdrager
    Mainwaring

ik vindt het maar raar…
    inderdaad ineens wel alles, maar vaak niet…. :evil:

Bijdrager
    AppelJuice

Het document opnieuw opslaan in de map waar ook alle beelden staan doet vaak wonderen!!!

Bijdrager
    QriZ24

als je de links wil bijwerken in het Links-venster, klik je dan eerst een bestand aan?

Zo ja, dit moet je niet doen, je moet meteen kiezen voor bijwerken zonder eerst een beeld te selecteren, dan moet het eigenlijk wel goed gaan.

Ik heb wel vaak het probleem als ik een HD even spiegel naar een 2e HD. De links waren allemaal bijgewerkt voor de back-up, maar na het copieeren is hij toch ooit wat links verloren.

ach ja, kleinigheden blijf je houden;)

Bijdrager
    was frans

als je al je beelden in een map hebt staan hoef je maar een keer een bestand opnieuw aan te wijzen. De rest pakt hij vanzelf. Wat je waarschijnlijk wel moet doen is je koppelingen in het pallet allemaal tegelijk selecteren. iig gaat het dus aanzienlijk makkelijker, ook in CS1 dan hier wordt verteld.

Bijdrager
    Mainwaring

ok, bedankt.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.