7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    servir frais

Beeldeffect nabootsen

http://www.okiedokie.nl/Geboortekaartjes.htm

op deze link staat een geboortekaartje ‘julia’ nl., daarop twee foto’s die zijn bewerkt in photoshop.

weet iemand wat er allemaal aan de foto’s is veranderd, want ik heb al een aantal keren geprobeerd om het origineel (eveneens op de site) erop te doen lijken maar het lukt me niet verre van…

alvast bedankt,
    tim

Bijdrager
    was frans

probeer het eens door een nieuwe laag bovenop de foto te leggen, te vullen met wit en de transparantie op ongeveer 60% te zetten.
    Je zou ook eerst een witte laag kunnen aanmaken, die op kleur zetten en dan de transparantie op bijv. 20%, de kleuren worden dan iets ‘fletser’ vervolgens leg je er weer een witte laag bovenop met de transparantie op bijv. 60%.

Misschien dat de transparantie waarden die ik heb opgegeven niet helemaal het juiste effect geven, je kunt dat zelf en beetje sturen door meer of minder transparantie te geven.

sccs:D

p.s. dit is maar een manier, er zijn er nog veel meer te bedenken, zoals dat wel vaker is met photoshop.

Bijdrager
    Frans

Je bedoelt dat handje dat er wat wittig uitziet ?

Ik heb het zo geprobeerd. Maak van plaatje een laag door er dubbel op te klikken en op OK te drukken.

Leg er een laag onder en vul die met wit. Experimenteer nu met de opacity van de laag met het handje.

In een minuut had ik een soortgelijk effect, dus met wat meer tijd moet je zeker dat effect kunnen krijgen.

groeten,
    Frans

Bijdrager
    Tjerker

Het kan ook mooi zijn om de nieuwe laag te blenden met 1 v.d. beschikbare modussen…

Bijdrager
    sabine

men neme de foto, en maakt een aanpassingslaag(zo heten die dingen toch) met curves op deze manier blijft je foto in takt en kun je makkelijk nog corriigeren

Bijdrager
    servir frais

curves daar had ik het al mee geprobeerd maar je kwam niet eens in de buurt van de huidtinten,…;) andere tools probeer ik seffens eens uit bedankt voor jullie hulp

Bijdrager
    Mezzanine

transparantie is the keyword

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.