3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    TypeWriter

Beeldbewerking in Quicktime Pro

Ik probeer wat beeldbewerkingen uit te voeren in QuickTime Pro, versie 7.1. Ik heb dat ooit eens eerder in QTPro 5 gedaan (onder Classic) en daar kun je een video verkleinen maar ook vervormen: je pakt een handle aan de rand van het beeld en je sleept ermee. Het beeld wordt dan van een rechthoek in een wiebertje getrokken en ook scheef weergegeven. Dit zijn dingen die je in iMovie niet kunt.

In QuickTime Pro 7 heb ik dit niet terug kunnen vinden. Ook alle speciale beeldeffecten zoals veroudering, sepia, strepen, etc. zijn er kennelijk uitgesloopt!

Kan iemand mij vertellen:
    1. zijn deze functies via een speciale optie toch op te roepen?
    2. zo niet, hoe kan ik het beste downgraden naar QuickTime Pro 6?

Een andere mogelijkheid is de aanschaf van een paar iMovie plugins, maar probleem is dat die functies natuurlijk weer over een aantal pakketten verspreid zijn…

NB een aantal effecten (zoals sepia) zit wel in iMovie HD, maar een aantal niet. Een een effec t als veroudering is in iMovieHD veel te zwaar aangezet.

Hans Erik

Bijdrager
    earnst jelke

De effecten zitten verborgen in het exporteer-menu. Dus als je bij exporteer kiest voor “film naar Quicktime Film” kun je bij “opties” een filter kiezen. Deze filters zitten volgens mij ook allemaal ook in iMovie.

Bijdrager
    TypeWriter

Ah, da’s waar ook! Bedankt.

Toch is dit een hele rare constructie: als je direct MPEG-4 kiest kun je niks filteren, je ziet deze opties alleen als je exporteert naar Quicktime film. En bovendien zou je zo’n effect eigenlijk via Filmkenmerken… o.i.d. willen toevoegen.

Maar toch: het ‘scheeftrekken’ hebben ze eruit gesloopt. Ik heb nog een QT6 Pro licentie, ga dat maar eens proberen.

Hans Erik

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.