7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

    Bijdrager
    PeterR

    Beeld scherm probleem na installatie OS10.12.4 met InDesign

    Gisteravond update van OS. Vanmorgen na openen van InDesign doubleerprobleem op scherm van MacBook Pro en op aangesloten tweede applescherm.. Diverse keren opgestart opnieuw geïnstalleerd.. geen verbetering, zie screenshot. Iemand een idee wat dit is en hoe weg die ongein.


    Moderator
    Night

    Wat heb je opnieuw geïnstalleerd toen simpelweg herstarten het probleem niet bleek op te lossen?

    1) MacOS via Recovery Mode
    2) 10.12.4 Combo updater
    3) Indesign (of gehele CS suite)

    Heb je dit overigens alleen in Indesign of ook in andere programma’s?


    Bijdrager
    PeterR

    Opnieuw geïnstalleerd:
    MacOs en via Recovery Mode
    en InDesign

    Omdat het verschijnsel optreed bij het scrollen, ook de magic mouse opnieuw geinstalleerd .. ja weet ik veel
    De pagina’s zijn weer ‘schoon’ als je CMD1 of CMD0 geeft.


    Moderator
    Night

    Welke versie Indesign (CS) gebruik je?


    Bijdrager
    PeterR

    Indesign 2017.1 (CC)

    Net nog een keer geïnstalleerd, biedt geen oplossing


    Moderator
    Night

    Deze stappen al geprobeerd? (stap 4 heb je al gedaan, maar ook eerst gede-installeerd?)
    En heb je de laatste update(s) geïnstalleerd?

    1. Disable GPU performance (Preferences > CPU Performance)

    2. Clean your indesign cache and preferences
    Troubleshooting 101: Replace, or “trash” your InDesign preferences
    3. Turn off type contextual controls just before opening any Indesign document

    4. Reinstalling indesign from creative cloud after uninstalling. (In the same partition)
    5. Installing indesign on a new partition if that is feasible

    Verder zou ik je willen adviseren je probleem ook op het Indesign-gedeelte van het Adobe forum te posten. Daar zit nog m├ę├ęr specifieke kennis bij elkaar dan op OMT.


    Bijdrager
    PeterR

    Ha Night,
    GPU is de oorzaak, da’s duidelijk. het lijkt weer goed te functioneren.
    Mijn MacBook Pro (3,1GHz en 16GB) zou hier mee overweg moeten kunnen las ik.
    Ik neem je advies over en zal bij het adobe forum aankloppen.

    Dank je wel!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.