10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Frabans

[opgelost] Beeld op TV niet goed.

Ik heb een Macbook pro retina 13 inch. Deze sluit ik aan op een Philips tv via HDMi. Het beeld was altijd perfect, maar plots niet meer. Geen idee waarom. Het probleem is dat er om elke letter een witte rand zit als een soort schaduw. Vooral bij b.v. excel is dat erg lastig. Ik heb al de beeldscherm instellingen geprobeerd, ook al een andere HDMi kabel, maar het wordt er niet beter op.

Dit ie een voorbeeld van het beeldprobleem.

Moderator
    Mac Daddy

Op het screenshot zie ik zo snel niets vreemds. Als je het wel op de tv ziet, dan is er vermoedelijk een hardware matig probleem. De HDMI kabel is al uitgesloten, maar heb je ook al een andere bron dan je MBP geprobeerd?
    Gebeurt het alleen bij letters of ook bij andere strakken vormen? En zo ja. Kan je ook televisie kijken op die tv? Wat zie je dan bij reclameblokken als er tekst of strakke vormen in beeld komen?

Bijdrager
    Frabans

Dank voor je reactie. Ik kijk HD tv via een interne kaart en heb een Apple tv aangesloten. In beide gevallen is het beeld prima. Alleen de computer weergave niet.

Bijdrager
    KarelWillem

Kijk even in Systeemvoorkeuren > Beeldschermen hoe daar de boel staat.
    Goede kans dat de beeldscherminstellingen niet meer standaard zijn.

Bijdrager
    Frabans

Dit is het.

Bijdrager
    KarelWillem

Buiten dat een televisie niet(/zelden) is geoptimaliseerd voor de typische computerschermen (teksten in menu’s e.d.), geeft het te denken dat het dus blijkbaar voorheen voor jou wel een prima beeld gaf.

Kortom: ik weet het ook niet.

Bijdrager
    Frabans

Jammer, het was echt mooier. Toch bedankt voor het meedenken.

Moderator
    Mac Daddy

Ik weet dat sommige tv’s een zogeheten ‘gaming modus’ hebben. Als je zie aan zet, dan zal hij strakker beeld geven en is het rustgevender voor de ogen. Misschien dat je tv zo’n soort setting heeft ge-reset? Of misschien feeft de tv een automatische firmware update gehad?

Bijdrager
    Frabans

YES!!! Dat is het Mac Daddy. Waarschijnlijk is na een update deze instelling veranderd. Nu op gang gezet en hij is perfect. Dank je wel.

Moderator
    Mac Daddy

Ah te gek! Ik was al even bang dat je tv een defect had en dan kan het duur worden, maar het was dus toch een simpele instelling gelukkig.(y)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.