3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    Chris Meijburg

Beeld in “stukken knippen”

Hoi iedereen!

Ik heb een vraagje:
    ik heb net een “panorama” video gemaakt die dus heel erg breed is.
    De bedoeling is nu dat deze video geprojecteerd wordt dmv. 3 beamers, aangesloten op 3 DVD spelers, en dus ook op 3 schermen. Het beeld moet nu dus verdeeld worden over die 3 beamers.
    De DVD spelers ondersteunen onderlinge “linking” dmv. timecode.
    Ik moet nu dus 3 DVD’s maken, met op elke DVD 1/3 van de afmeting van de film. Begrijp je t nog? :?
    Iemand enig idee hoe dit te doen?
    Ik werk zelf met FCP, maar oplossingen in een ander programma zijn ook welkom!

Bijdrager
    Tjerker

Heb je het al gefilmd? Hoe? Eigenlijk zou je ieder shot ook steeds 3 keer willen draaien, met enige overlap. Of met 3 camera’s tegelijkertijd. ‘Gewoon’ opknippen kan natuurlijk ook maar dat gaat behoorlijk ten koste van de resolutie.

Ik zou het opknippen met After Effects, je moet waarschijnlijk erg lang renderen maar het wordt er wel het mooiste van. Ervan uitgaande dat je met 1 camera gedraaid hebt: In AE knip je je shot in 3-en. Deze render je naar 3 movies die je uiteindelijk op 3 dvd’s zet, met gelijke timecode. Ik hoop dat je dat goed sync krijgt. Waarschijnlijk gaat het een stuk beter als je het op (digi)beta doet, met een SYNC generator ertussen.

Succes! En laat even weten hoe het gegaan is?

Bijdrager
    Chris Meijburg

Bedankt! Ik zal het ’s gaan proberen.

Het is niet echt gefilmd, maar het zijn hoge-resolutie afbeeldingen die steeds in elkaar overgaan dmv. cross-dissolve.

Ik houdt je op de hoogte!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.