10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    BATTAL

Beeld en geluid niet gelijk bij dvd branden

Nadat ik mijn Jaguar heb ingeruild voor een Panther kan ik toast 5 titanium niet meer gebruiken. Dus heb ik toast 6 geinstalleerd… Alleen blijkt dat nadat de dvd gebrand is, dat geluid en beeld naarmate de film vordert niet meer synchroon lopen.. Lijkt net een goedkope kung-fu film.. Nog iets.. Kan iemand me uitleggen hoe ik bij toast 6 de DVD een naam kan geven, toast 5 pakte de naam van de map waar de Video_TS map in zit… Nu krijg ik MY_DISC. Nog iets.. Toast 6 maakt ook automatisch een menutje.. Wil ik helemaal niet.. Kan ik trouwens niet gewoon mijn DVD map zonder tussenkomst van Toast op een lege DVD slepen? Speelt het dan ook gewoon normaal af?

Thanks..

(heb gezocht naar verwante onderwerpen, maar zag niets, mocht ik het toch over het hoofd hebben gezien, excuses. Een verwijzing is dan ook goed, liever uitleg natuurlijk;-)

Greetz,
    BATTAL

Bijdrager
    awi

Dat beeld en geluid uit elkaar gaan lopen na verloop van tijd lijkt me iets te maken hebben met een veranderde beeldfrequentie. Waarschijnlijk is het origineel NTSC met 29.97 fps!! en zal er misschien op de kopie een pal format van 25 fps staan (of 30) Bij 25 fps zal het verloop al heel snel gaan en bij 30 fps wat langzamer.

Waarschijnlijk was de bron NTSC en heb je in toast PAL aangevinkt.

succes, Andre

Bijdrager
    mattiman

Je moet je DVD branden als DVD-ROM (UDF) (onder tabblaadje “data”). Dan krijgt je DVD weer de normale naam (de map waar de video_ts in zit) En heb je geen door toast zelf toegevoegde menuutjes. Jij hebt waarschijnlijk de DVD als DVD-Video gebrand… Of?

Bijdrager
    reneo

beeld en geluid zijn bij dvd spelers altijd 2 aparte data stromen die niet aan elkaar gelinkt zitten dmv bijvoorbeeld tijdcode of zoals bij een band gewoon fysiek gelinkt zijn… het komt vaker voor dat dvd spelers dus de ene stroom wat sneller gecodeert krijgen dan de ander en dan heb je al gauw dat het niet meer sync loopt… oplossing is dan om hoofdstuk opnieuw in te starten of effe op pauze te zetten dan weer door… helpt dat niet, dan is je dvd gewoon verkeerd gebrand…. trouwens alhier ook alleen maar problemen met toast6 die er in toast 5 niet zaten… toch apart dat software updates tegenwoordig eerder downgrades blijken te zijn…

Bijdrager
    BATTAL
    ”mattiman”

Jij hebt waarschijnlijk de DVD als DVD-Video gebrand… Of?

Ja klopt, zo deed ik dat bij versie 5 ook.. Dus gewoon de hele map als data branden? Gaat ik even doen, laat het wel even weten.

Greetz,
    BATTAL

Bijdrager
    BATTAL
    ”mattiman”

Je moet je DVD branden als DVD-ROM (UDF) (onder tabblaadje “data”).

Werkt perfect, thnx!

Greetz,
    BATTAL

Bijdrager
    Toon.B

geen antwoord op je vraag, maar wel handig om te weten :

er is een freeware-programma dat ‘geschikter’ (eigenlijk : breder inzetbaar) is dan iDVD…
    …en met name geschikt is voor G3’s met OSX 10.2 :

Sizzle

http://thegoods.ath.cx/~hmason/sizzle/

De maker (Henry Mason) werkt bovendien hard aan een versie die ook onder OSX 10.3 probleemloos werkt…

Succes !!
    Toon.B

Bijdrager
    aspers

Ik ben ook een poging aan het wagen. 1e ging niet goed…..

Ik gebruik eerst DVD Backup (1.3) om de Data van de DVD te halen.
    Dan comprimeer ik alles met DVD2One
    En dat zou ik dan moeten branden in Toast als UDF

Maar de 1e poging is dus helemaal mislukt. Is dit wel de goede manier? Of is er een betere???? En wat zijn de juist instellingen van DVD Backup en DVD2one????????

Moderator
    unSOUND

Bij DVDbackup is het belangrijk dat je een stukje van de film bekijkt met de DVD speler van Apple. Doe je dat niet zal ie errors geven.

bij DVD2oneX kan eigenlijk maar weinig fout gaan. Je kiest of een diskkopie of alleen de film, je kiest de talen en ondertitels die je wilt, en gaan met die banaan…

Bijdrager
    aspers
    ”unSOUND”

bij DVD2oneX kan eigenlijk maar weinig fout gaan. Je kiest of een diskkopie of alleen de film, je kiest de talen en ondertitels die je wilt, en gaan met die banaan…

Nou… daar ging het dus toch mis…. Ik zou dus graag een diskkopie willen maken (ik neem aan dat je zo ook het originele menu krijgt, en de event. extra’s). Deze heb ik toe gebrand met toast als DVD rom (UDF) > Nieuwe disc aangemaakt, met daarin het VIDEO_TS mapje.

Resultaat, de DVD speler geeft een error aan. Als ik bij DVD2oneX aangeef “film only’ en doe de zelfde handelingen in Toast, gaat het WEL goed!

Ik zou graag willen weten hoed ik de HELE dvd kan bakkeb, met alles erop en eraan.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.