6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    ram0n

beedlinstelling QuarkXpress

Even een vraagje over QuarkXpress 5.0 passport

misschien een beetje een vreemde vraag…
    maar als ik in quark een a4 pagina opmaak (21×29,7) en ik zet mijn beeld op 100 %
    komt deze niet daadwerkelijk overeen met een a4.
    (kan namelijk een a4 over mijn 21inch scherm leggen en dan zie ik dat het document geen a4 is.
    iemand enig idee hoe dit kan??
    bij het printen gaat het wel goed…alleen op het scherm klop de verhouding dus niet met een ‘echt’ a4tje :?

iemand enig idee ?????:?

Bijdrager
    Deskman

Komt dat niet uit de tijd dat een (apple) scherm nog slechts 72 dpi kon tonen?

Quark kan niet weten in welke verhouding je beeldscherm de zaken weergeeft. Sinds de multires minitoren is WYSIWYG een zeepbel.

Bijdrager
    ram0n

wysiwyg is volgens mij een term die al lang niet meer bestaat…
    what you see is what you get?? nou dus niet met mijn 21inch monitor van Dell:(

vaag….maar hier is dus absoluut nix aan te doen ?

Bijdrager
    Deskman

Er is op twee manieren iets aan te doen. De ene is net zo lang (bij de huidige beeldscherminstelling) met het vergrotingspercentage pielen tot je op een 1:1 weergave uitkomt en deze onthouden. Een andere manier is om de beeldscherminstelling te zoeken die het dichtst bij 100% komt. Maar daar wordt je ook niet blij van omdat dan alles veel groter wordt, dus…

Bijdrager
    dimelot
    ”Feelix”

Ik heb in Quark Xpress 6.0 de pagina ingesteld op A4 en op 100%, maar op het scherm is hij echt veel kleiner dan een A4tje, terwijl hij in Quark Xpress 5 wel de groote van een A4tje had op m’n scherm.

Weet iemand waar dit aan ligt?

Klik hier, misschien weet Feelix wel de oplossing.

Bijdrager
    ram0n

ok gewoon een update eroverheen gooien!
    ok bedankt allemaal!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.