30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)
  • Q:
    Bijdrager
    roy

Bedrijfsnaam verzinnen

Ben al een paar weken bezig om met wat vrienden een bedrijf op te richten. Nu willen we natuurlijk een naam nemen maar we zijn het spoor een beetje bijster. We zijn al twee dagen aan het brainstormen en er komt maar niets uit.
    Aangezien hier redelijk wat freelacers en zelfstandigen rondhangen wil ik wel eens weten hoe jullie tot je bedrijfsnaam zijn gekomen.

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

ik heb geen eigen bedrijf maar…

– een naam of moet aan komen waaien…een gebeurtenis of iets dergelijks
    – Of hij moet makkelijk te herkennen zijn en natuurlijk de domein naam moet vrij zijn:p

wat voor bedrijf wordt / is het dan?

Inactief
    Anoniem

Iets meer info is inderdaad wel handig.:?

Wat ga je doen en moet de naam speels zijn, serieus… enz, enz…

Bijdrager
    danielpunt

Wat voor bedrijf is het dan?

Bijdrager
    roy

We gaan medisch administratief werk doen, komt voort uit het nieuwe zorgstelsel.

We zijn bezig geweest met namen waar “med” en soortgelijke termen in zitten maar het blijft gewoon een beetje rottig. Het mag speels zijn maar wel met serieuze abitie.

Maar ik zoek niet naar een naam door jullie bedacht, maar hoe anderen tot een naam zijn gekomen.

Inactief
    Anoniem
    ”roy”

maar hoe anderen tot een naam zijn gekomen.

Koop een kratje bier… zorg dat je genoeg gedronken hebt en dan komt het vanzelf. Zo werkt het bij mij tenminste meestal…:roll:

Bijdrager
    rutgerz

ad-medi-stratie schiet me te binnen.:)

Het verzinnen van mn vorige bedrijfsnaam ging als vogt: We waren een groep van 3 mensen die samenwerkten aan webdesign- en development projecten. Het moest lekker bekken, een beetje tech uitstralen en speels zijn. Zo kwamen we op “Tag Team”. Bekt lekker door de TT, is een beetje tech door de “tag” (code) en het gezamenlijke en speelse zat er in door “Team”. ondertitel was “ontwerp en code” waardoor ook duidelijk was wat we deden.

Bijdrager
    Chartreuse

Ik ben absoluut niet creatief geweest: heb maar gewoon mijn naam genomen en er mijn activiteit achteraan geplakt. Maar ja, Roy Administratie is niet echt flitsend.

Wel een kleine tip: wil je een brede doelgroep aanspreken, kies dan wel iets wat iedereen meteen snapt en kan uitspreken (ook handig aan de telefoon). Vergis je niet in het aantal mensen dat een hippe Engelse naam tot iets bizars verhaspelt.

Bijdrager
    MacBeer

Waarin onderscheid jullie bedrijf zich van anderen? Wat is er zo bijzonder aan jullie bedrijf?

Bijdrager
    Hans.

Sla een nl-latijn woordenboek open en dan is het ogen dicht en prikken maar:P

Bijdrager
    AppleFlap

* admedi
    * mediadmin
    * admedistratie (klinkt meer als meditatie maar toch)

OMG :D:
    * MAC: Medical Administration Corporation (het rijmt ook nog 8))

Bijdrager
    foobar
    ”Da

volgens mij zijn ze er alleen latijn nederlands…

Bijdrager
    trabant
    ”roy”

We gaan medisch administratief werk doen, komt voort uit het nieuwe zorgstelsel.

Dan hoop ik samen met 16 miljoen anderen dat jullie de kosten flink weten te drukken.
    Wie gaat jullie doelgroep worden? Bedrijven, particulieren of de ziekenfondsen zelf?
    Een saaie naam kan zelfs een pré zijn, als het ouderwetse degelijkheid en betrouwbaarheid uitstraalt.

Edit: en de naam moet beslist op Groep eindigen, anders neemt geen klant je nog serieus, zeggen ze.

Bijdrager
    Hans.
    ”martijngrootens”
    ”Da

volgens mij zijn ze er alleen latijn nederlands…

Je kan vast wel iets op internet vinden hoor:)

Bijdrager
    sally
    ”AppleFlap”

* admedi
    * mediadmin

mediad

Jammer genoeg blijken dat soort dingen altijd al in gebruik..
    Het is ook helemaal niet nodig dat wat je doet in de naam zit..
    Je kunt net zo goed iets met de namen van de oprichters doen.
    Bossers & Knossers
    of je bedrijf bijvoorbeeld “Klinkers” noemen.
    (Of: medeklinkers.. )
    Iets dat makkelijk onthoudt.

Bijdrager
    remcodb2
    ”Zakske”
    ”roy”

maar hoe anderen tot een naam zijn gekomen.

Koop een kratje bier… zorg dat je genoeg gedronken hebt en dan komt het vanzelf. Zo werkt het bij mij tenminste meestal…:roll:

Lijkt me dit een perfect tijdstip voor:)

Bijdrager
    J-roen

Medische administratie hoeft volgens mij geen flitsende naam te hebben. Het moet volgens mij meer betrouwbaarheid uitstralen.

“Medi-Ad” doet mij meer aan zo’n hip reclamebureautje denken met Lounge inrichtingt en van die gesjeesde figuren etc.

Bijdrager
    Marconius

Ook erg leuk is om van alle team leden de eerste 2 letters te nemen en die zo achterelkaar plaatsen dat je een leuke bedrijfsnaam krijgt. Zelf heb ik ooit deze gebruikt (was voor de grap overigens):
    We hadden Karst, Ronald en Marco, kwamen we op dit:
    KaRoMa.

Kan soms erg leuk uitpakken;)

Bijdrager
    Appletaart

doei

Inactief
    Anoniem
    ”sally”
    ”AppleFlap”

* admedi
    * mediadmin

mediad

Jammer genoeg blijken dat soort dingen altijd al in gebruik..
    Het is ook helemaal niet nodig dat wat je doet in de naam zit..
    Je kunt net zo goed iets met de namen van de oprichters doen.
    Bossers & Knossers
    of je bedrijf bijvoorbeeld “Klinkers” noemen.
    (Of: medeklinkers.. )
    Iets dat makkelijk onthoudt.

Doe da n MediKlinkers :P

Bijdrager
    sally

Je moet iets aan de mensen zelf overlaten :) :wink:

Bijdrager
    iVeo
    ”roy”

Maar ik zoek niet naar een naam door jullie bedacht, maar hoe anderen tot een naam zijn gekomen.

Wat kunnen mensen toch slecht lezen hier….

Op mijn visitekaartje staat simpel VANERPONTWERP

Achternaam en het klinkt wel okay, en ik ontwerp van alles en nogwat, dus dekt de lading
    Snappen jullie eindelijk ook eens war dat i Veo vandaan komt, of moet ik dat nog uitleggen :wink:

Bijdrager
    Milottegirl
    ”J-roen”

Medische administratie hoeft volgens mij geen flitsende naam te hebben. Het moet volgens mij meer betrouwbaarheid uitstralen.

Daar ben ik het mee eens.

Veel succes met het oprichten van het bedrijf.

Bijdrager
    sally

ksnap die i nie :lol:

( @iVeo )

Bijdrager
    fistkikker
    ”iVeo”
    ”roy”

Wat kunnen mensen toch slecht lezen hier….

Op mijn visitekaartje staat simpel VANERPONTWERP

Achternaam en het klinkt wel okay, en ik ontwerp van alles en nogwat, dus dekt de lading
    Snappen jullie eindelijk ook eens war dat i Veo vandaan komt, of moet ik dat nog uitleggen :wink:

iNgrid van Erp?
    iNeke van Erp?
    Zoiets?
    ;)

on topic: ik heb gewoon een dag of wat tussen de bedrijven door gebrainstormd op termen die van alles te maken kunnen hebben met wat ik doe, deed, wilde etc en kwam ten slotte op iets acceptabels waar de .nl, .com en .eu nog vrij van waren (nu dus niet meer ;))

Bijdrager
    iVeo

de i is natuurlijk van interessant :P

Bijdrager
    Norbertje

Staar je vooral niet blind op een goede naam. Dat is meer iets voor een nieuw zoutje of schoonmaakmiddel van de unilevers onder ons. De ouwe Philips heeft ook maar gewoon z’n achternaam gebruikt he. Het is flauw om te zeggen, maar de kwaliteit van je werk is uiteindelijk belangrijker en die levert je uiteindelijk een ‘goede naam’ op.
    [size=9:d4481831cc]En omdat ik het niet kon laten: M-aid.[/size:d4481831cc]

Bijdrager
    Milottegirl

De kwaliteit van je werk is inderdaad belangrijker dan de naam van het bedrijf.

Bijdrager
    roy

Nou het is “Rex” geworden. Het bekte goed:)

Rex – Medisch administratieve dienstverlening

Het was uiteindelijk gewoon een avondje doortrekken in een café en daarna overgebleven namen wegstrepen. De tot nu toe geleverde diensten en service spraken toch al voor zich voor de klanten.

Bijdrager
    Milottegirl

Heel mooi dat jullie eruit zijn. Rex bekt inderdaad goed.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 48)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.