26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    janbertwedman

Bedankje

Waarom bedanken zo weinig TS’s hun mede forumleden na oplossen van hun problemen of laten zelfs helemaal niets meer van zich horen?

Bijdrager
    jackybe67

In deze tijden vind men alles maar normaal. Een spijtige zaak, inderdaad.

Bijdrager
    sedikit

Ik deel je vraag. Dit is een bekend verschijnsel. Af en toe begint er iemand over. Persoonlijk reageer ik wel eens met “en toen werd het stil”. Maar dat zal de TS in de meeste gevallen worst wezen. Die is al hoog en droog onder z’n ikkke-ikke dak. De mens wordt er niet socialer op, de sociale (?) media ten spijt.

Bijdrager
    Koezel

Mee eens. Van de andere kant word ik ook wel eens moe van de niet terzake doende of gewoon domme reacties.

Bijdrager
    pinkie

Dank je wel voor jullie reacties ??? Geintje natuurlijk. Het is wel zo dat de meeste mensen er gewoon niet aan denken om even een bedankje te plaatsen omdat ze blij zijn dat hun problem is opgelost door gebruik te make van openbare, algemeen toegankelijke media. Dat is niet goed maar ook niet per definitie fout, het is gewoon zoals het is. Hoe vaak zeg ik nou nog dank je wel tegen de cassière in de supermarkt??? Niet vaak genoeg als ik erover nadenk.

Anoniem

Ik wil Jackybe67 bedanken voor de nette reactie op de vraag van janbertwedman. Ook wil ik sedikit bedanken voor het feit dat hij zo netjes ingehaakt is op de discussie. Ook Koezel deed heel netjes mee. Bedankt daarvoor. En tenslotte pinkie: man man man, ik werd emotioneel van jouw positieve bijdrage aan de discussie.

Nogmaals: bedankt allemaal.

Bijdrager
    Joske007

Misschien is er nood om wat beleefdheid af te dwingen met “Geen dank is een tijdelijke ban”:)

Bijdrager
    Koning Frank

Graag gedaan

Anoniem

Bedankt voor de suggestie, Joske007 en bedankt dat je het graag gedaan hebt, No_Name

Bijdrager
    Joske007

Thnx;)(y)

Anoniem

Bedankt dat je mij bedankt, Joske007. Goed voor de sfeer!

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

ja ik doe nog wel eens een post.
    Meestal op een lompe manier, dan komt het wel aan. soms vraag ik het gewoon extra lief.
    mensen hebben het niet door, te druk, of zijn nog geen forum gewend. of domweg brutaal en interesseerd het ze niet.
    moet wel zeggen : 99% verander de titel, of geef de oplossing alsnog, Als ik er naar vraag. Das dan wel positief.

Bijdrager
    SvS

Soms zie je een bedankje van de TS tussen de posts door en niet pas als laatste post. Dat is dan ook fijn. Het bevestigt het lezen en aannemen van tips/advies. Vooral blijven bedanken of het in 1e, het middelse post is of als afsluitende post.

Bijdrager
    Hydræ

Ik bekijk het zo: als je zoekt via Google kom je regelmatig uit op OMT. Dan is het fijn als een TS meldt of het probleem is verholpen.

Anoniem

Bedankt MEEUW, SvS en Hydrae voor jullie bijdrage aan het topic. Zonder jullie zou OMT niet zijn wat het nu is:evil:

Nogmaals bedankt!

Bijdrager
    Anoniem ex-lid

even berichtje vanuit ziekenhuis IC. Want schok zo van THX-1138 bedankje.
    Bedankt THX-1138 :). We love you tooo!

Bijdrager
    flierefluiter

Bedankt.

Anoniem

Excuses voor mijn late reactie, maar bedankt voor je bedankje MEEUW. En ik wil ook flierefluiter nog even bedanken voor z’n bijdrage.

Anoniem

PS.. Wel jammer dat TS niet meer van zich laat horen…

Bijdrager
    Pivni Pes

THX-1138, bedankt dat je je anus als profiel foto hebt ingesteld en zo dat wij dit ook kunnen zien,
    Nogmaals vriendelijk bedankt.

Bijdrager
    nicj56

Tegenwoordig redeneert volgens mij de meerderheid zo van ja, ze helpen en kan maar blijven vragen. Immers komt het dan voor de andere van heb ik het nu goed gedaan of juist niet.

Ik vind gewoon dat ze moeten bedanken.

Bijdrager
    dj bazzie wazzie
    janbertwedman op 21 maart 2016

Waarom bedanken zo weinig TS’s hun mede forumleden na oplossen van hun problemen of laten zelfs helemaal niets meer van zich horen?

Waarom zou dat moeten? Ik heb duizenden mensen geholpen maar ik hoef niet van iedereen een dankjewel. Het is wel wat anders wanneer iemand je helpt met wedervragen of vraagt of iemand iets wil doen op zijn computer en zeggen wat er gebeurt en laat dan niets van zich horen maar dat gebeurt eigenlijk nooit. Wanneer ik tegen iemand iets uitleg om het goed te doen en er is geen verdere discussie mogelijk hoef ik geen dankjewel. Moet ik dan weer zeggen “Graag gedaan!”. Nee, op zulke momenten zie ik het eerder als spam.

Moderator
    Poezenbeest

Het is verschillend per forum en zelfs binnen een forum. Binnen Pro op OMT komt het vaker voor dan in de andere forumdelen. Op Tweakers is het daarentegen meer gebruik, maar zie je het ook meer bij de topics van echte die-hard-tekkies, dan in topics van de beginners.

Ik denk dat het er ook vanaf hangt door wie de vraag wordt gesteld: is dat iemand die veel op fora zit, dan is een bedankje waarschijnlijker, dan als het iemand is die alleen voor zijn eigen vraag op een forum komt. Daarnaast is het onder oudere forumbezoekers ook meer gebruik, dan onder jongeren.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Poezenbeest op 02 april 2016

Daarnaast is het onder oudere forumbezoekers ook meer gebruik, dan onder jongeren.

Ik denk dat leeftijd er behoorlijk wat mee te maken heeft. Wat mij bijvoorbeeld al vaak opgevallen is, is dat op de radio wanneer jongeren en kinderen meedoen aan een spelletje, het gesprek meestal ongeveer zo loopt:

Presentator

Dat is goed! Je wint wat de prijs dan ook moge zijn!

Deelnemer

FX: gejuich, gegil en ander extravert gedoe

Presentator

Een leuke dag nog verder.

Deelnemer

Dankjewel!

Met andere woorden dat ze de presentator niet bedanken voor de prijs of andere dienst die aan hen bewezen is, maar voor het goedendag wensen …

Bijdrager
    GoeieDag
    dj op 01 april 2016

Het is wel wat anders wanneer iemand je helpt met wedervragen of vraagt of iemand iets wil doen op zijn computer en zeggen wat er gebeurt en laat dan niets van zich horen maar dat gebeurt eigenlijk nooit.

Of jij hebt poep in je ogen, of ik ben gek, maar dit gedrag is juist schering en inslag!

Bijdrager
    nicj56

Het is ongeveer vergelijkbaar met, dat als jij met iemand een gesprek hebt en dat die andere fijn telefoon gaat pakken en niet hoort wat de ander zegt.

Een bedankje komt netjes over, maar word in dit tijdperk steeds minder gedaan.

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.