7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Johnny Walker

Bedankje voor de belastingdienst

:evil:

Via dit forum wil ik iedereen in iedergeval niet adviseren de helpdesk van de belastingdienst te bellen.
    Ik heb niet zo’n automatiseringsknobbel maar die Helpdesk slaat alles.
    “Virtual PC was dat, windhoos op mac ?????”

Verder heb ik nog wel een concrete vraag: Hoe kan je via de virtual pc gebruik maken van m’n ethernet modem?

Bijdrager
    mbrant

Probeer eens: http://support.microsoft.com/newsgroups/ om daar je vraag te stellen.
    In het verleden heb ik ook met VPC gewerkt en wat ik er van weet is dat je via de hardware instellingen ook de printer instellingen kunt vinden en aanmaken. Hij zoekt dan de printer op, en voor zover ik weet werkt dit ook via ethernet.
    Anders kun je ook via netwerkinstellingen een en ander proberen.
    Ik hoop dat dit helpt,
    Groet van Marianne
    :innocent: :finderoud:

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”Johnny

Verder heb ik nog wel een concrete vraag: Hoe kan je via de virtual pc gebruik maken van m’n ethernet modem?

Als je windows gebruik laat maken van “Shared Networking” werkt het zonder problemen. Zelfs via een Airport verbinding. Hij maakt dan gebruik van de gegevens die je Mac ook gebruiikt.

Cyberwolf

Bijdrager
    tijn22
    ”Johnny

Ik heb niet zo’n automatiseringsknobbel maar die Helpdesk slaat alles.
    “Virtual PC was dat, windhoos op mac ?????”

Dat valt natuurlijk ook te verwachten. Ze ondersteunen de Mac al niet, dus laat staan dat ze ooit van enige Mac software gehoord hebben…

Wellicht is het een leuk idee dat iedereen de domme computergebruiker gaat uithangen, en de helpdesk gaat bellen met deze vraag: “Hallo ik heb de cdrom ontvangen maar kan hem niet installeren! Help me even?” Als iedereen dat nou doet die de petitie heeft ondertekend geven we wel een mooi signaal af.

Bijdrager
    cubizer

Nee, doe het dan nog mooier: Waar moet ik de diskette instoppen om hem te kunnen gebruiken?:lol:

Bijdrager
    Brak Mak Morn

Het probleem bij de belastingdienst is dat er ambtenaren werken die op tijd naar huis willen.

Hoe makkelijker, hoe beter.

Dus willen ze zich helemaal niet in Mac of Linux verdiepen.

Dan moeten ze misschien wel es een keertje wat langer blijven omdat ze er niet voor afgericht zijn.

Think different! valt toch niet te combineren met het beroep van ambtenaar?

Bijdrager
    buurman

@Johnny walker:
    Als je virtual pc geinstalleerd hebt, moet je in de netwerkinstellingen van windows niets instellen, alleen je mac moet internet klaar zijn.
    Als je dan de emulator opstart, dan moet je windows internet verbinding meteen werken, te controleren door met Explorer even te internetten.
    Als het niet meteen werkt, klik dan in de balk onder het windows window op het rechter “puzzelstukje” icoontje en kies daar voor “install additions”.
    Als dit klaar is, klik dan op het symbooltje van de twee pijltjes onder je windows scherm voor de network settings. Zorg dat “Enable networking” en “shared networking” zijn aangevinkt.
    Nu zal het moeten werken. Als je eventueel in de netwerkinstellingen van windows zelf hebt gerommeld, zet dan de instellingen weer terug zoals ze waren bij de installatie van windowns. Dat laatste woord is een vertyping, maar te mooi om te herstellen.

Offtopic// Het europarlement heeft unaniem, dus inclusief nederland, microsoft veroordeeelt voor monopolistische praktijken. Vervolgens dwingt diezelfde nederlandse overheid je om gebruik te maken van microsoft’s windows.
    En, als mac gebruiker, van virtual pc van Microsoft.
    Wij zijn dus dubbel genaaid.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.