28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)
  • Q:
    Bijdrager
    mattie2

Beats Solo koptelefoon, verschil?

Op dit moment ben ik aan het kijken voor een nieuwe kop telefoon. Ben op zoek naar een een koptelefoon met goed geluid, en eentje die er ook nog een beetje fatsoenlijk uitziet. Je komt dan al snel uit bij een Beats solo koptelefoon. Wel zijn er echter 2 varianten van de solo. De Solo HD en de Solo 2, is er iemand die er ervaring mee heeft en aan kan geven wat precies het verschil is tussen deze 2 modellen behalve de prijs? Ik kan zelf niet echt het verschil vinden op internet namelijk.

Thanks alvast!

Bijdrager
    Shmoo

Fancy en Fancy Plus ?:-D

Bijdrager
    SMTR

Ik snap niet zo goed hoe je voor een goed geluid bij beats kan uitkomen…

EDIT: ik hoor je nu al denken: Welke koptelefoon heeft dan wel een goed geluid? Audio-Technica ATH-M50X

Bijdrager
    App69

Nooit gehoord van Sennheiser, B&W, Bose, Pioneer…

Bijdrager
    mattie2

Heb wel eens z’n koptelefoon opgehad en vind het geluid dan best aardig klinken! Maar daar zijn de meningen dus over verdeeld, en inderdaad ik denk dat ik naar beats kijk omdat het er fancy uitziet:-P

Bijdrager
    Niels

Solo 2 heeft iets grotere oorschelpen en zit dus comfortabeler, ook schijnt het geluid rijker te zijn, maar ik heb zelf alleen een Solo HD getest.

Bijdrager
    KarelWillem

Ze zijn niet volslagen ruk. En klinken best aardig.
    Maar absoluut te duur voor de geboden kwaliteit.

Koop dan een leuk gekleurde JBL. Ziet er ook fancy uit, maar klinkt een klasse beter.

Bijdrager
    mattie2

Ze zijn niet volslagen ruk. En klinken best aardig.
    Maar absoluut te duur voor de geboden kwaliteit.
    Koop dan een leuk gekleurde JBL. Ziet er ook fancy uit, maar klinkt een klasse beter.

Bedoel je daar de E30 mee van JBL? Daar had ik eerlijk gezegd nog niet aangedacht of naar gekeken.

Bijdrager
    Unlock32

Heel veel mensen met hele goede tips maar misschien kunnen jullie eens die goede tips geven zonder al die eigen meningen erbij…….smaken verschillen nou eenmaal nietwaar?

Bijdrager
    jf

Toch heeft de topicstarter, gezien zijn laatste post, wel wat gehad aan die meningen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik heb alleen de Studio Wireless geprobeerd en hoewel ze duur zijn moet ik zeggen dat ze heel goed klinken, werken en aanvoelen.

Gewoon even reviews en vergelijkingen op YouTube oid opzoeken. Er zijn vast ook meer aanbevelingen voor vergelijkbare telefoons te vinden mocht je geld willen besparen. Persoonlijk ben ik 100% tevreden met mijn in ear doppen van Sennheiser van 40 euro, veel praktischer ook;-)

Bijdrager
    KarelWillem
    Unlock32 op 26 januari 2015

…smaken verschillen nou eenmaal nietwaar?

Het gaat hierbij niet zozeer om smaak, maar om kwaliteit.

Solo HD en Solo 2 zijn gewoon echt te duur voor de toch wat matige bouwkwaliteit.
    Waarbij de Solo 2 wel de betere is van de twee.

Dan kun je ze er wel heel leuk uit vinden zien, maar als ze na een half jaar doormidden breken…

Bijdrager
    KarelWillem
    mattie2 op 26 januari 2015

…Koop dan een leuk gekleurde JBL…

Bedoel je daar de E30 mee van JBL?..

Eerder de E40 en E50’s.

Geblokkeerd
    Anoniem

Kwaliteit was bij de eerste versies (toen het nog onder Monster geproduceerd werd) knap waardeloos. De huidige generaties zijn echter vele malen beter en zouden niet binnen een half jaartje kapot moeten gaan.

Ze blijven echter duur en er zijn alternatieven die beter klinken voor veel minder geld, maar ik snap ook heel goed dat je voor looks wil gaan. En bij looks betaal je altijd meer voor minder, maar dat moet je zelf bepalen of je het waard vindt.

Geblokkeerd
    Humain

Beyerdynamic DT990 voor echt eerlijk goed geluid, of de DT770 als gesloten variant voor als je wil dat je naasten niet mee kunnen luisteren.

Ik heb avonden geluisterd naar diverse top hoofdtelefoons. Ik produceer en mix ook muziek voor anderen.

Bijdrager
    GrannySmith
    Humain op 27 januari 2015

Beyerdynamic DT990 voor echt eerlijk goed geluid, of de DT770 als gesloten variant voor als je wil dat je naasten niet mee kunnen luisteren.

Ik heb avonden geluisterd naar diverse top hoofdtelefoons. Ik produceer en mix ook muziek voor anderen.

Hear hear! Inderdaad; voor het geld de aller, allerbeste hoofdtelefoon. Heb er zelf 1 gekocht in …. 1986. En dus na 29 jaar (!) klinkt dat ding nog net zo goed als 29 jaar geleden. Niet voor niets al > 30 jaar op de markt. De meestgebruikte hoofdtelefoon in studio’s. Alle onderdelen zoals oorschelpen nog steeds te koop.

Wel goed opletten op impedantie; modellen van Beyerdynamic zijn er als 32 en als 600 ohm uitvoering. Voor koppeling aan Apple apparatuur is de 32 ohm het beste volgens mij. Anders is het geluid veel te zacht.

Heb veel mensen die een goede hoofdtelefoon gewend zijn (zoals een Stax electrostaat) wel de DT990 laten luisteren; dan vallen de schellen van de ogen dat er nog veel betere zijn voor een factie van de prijs:-)

Maar Beats en goed geluid nimmer nooit in dezelfde zin gebruiken. Voor dat geld absolute rommel. Heeft niets met “smaken verschillen” te maken maar zelfs normale metingen tonen dat aan. Een Beats haalt het laag ver op. Dat lijkt leuk te klinken maar heeft niets met HiFi te maken.

Bijdrager
    arnout

Niet alle Beats zijn overpriced en bagger.
    http://www.innerfidelity.com/content/innerfidelitys-wall-fame-ear-pad-sealed

Verder is een ‘goed geluid’ in de praktijk toch altijd een kwestie van smaak.

Beats haalt het laag ver op. Dat lijkt leuk te klinken maar heeft niets met HiFi te maken.

Mijn Denon AH-D5000 en Sony MDR-Z7 halen ook het laag op, maar muzikaal zijn het wat mij betreft toch echt hoogvliegers.

Bijdrager
    koen

Wel zijn er echter 2 varianten van de solo. De Solo HD en de Solo 2, is er iemand die er ervaring mee heeft en aan kan geven wat precies het verschil is tussen deze 2 modellen behalve de prijs? Ik kan zelf niet echt het verschil vinden op internet namelijk.

Je moet zelf naar de winkel gaan om te luisteren namelijk. Dat is de enige manier om te zien/horen welke koptelefoon voor jou de beste is namelijk.

Geblokkeerd
    Humain

ik heb de 250Ohm versie van de DT990, deze werkt perfect op m’n interfaces en IOS devices.

Bijdrager
    Bizon

Ik heb ook de DT990. Fantatisch geluid maar mooi is de absoluut niet.
    De pro dingen van Beats zijn best wel oke, maar veel te duur.

AIAIAI koptelefoons schijnen het ook erg goed te doen. Erg mooi minimalistisch design vind ik.

Bijdrager
    KarelWillem
    koen op 27 januari 2015

…Ik kan zelf niet echt het verschil vinden op internet namelijk.

Je moet zelf naar de winkel gaan om te luisteren namelijk….

Natuurlijk niet.
    De beste manier is nog altijd dit gewoon op je gemak thuis te doen, of in de situatie waarin je de koptelefoon het meest gebruikt.

Op Internet bestellen dus. En uitproberen waar je wilt.

Lees of kijk wat reviews, streep weg. Bestel die je het mooist lijkt.
    Valt die tegen, dan pak je de volgende in het lijstje.

Bijdrager
    Obi

InnerFidelity.com, ‘Wall of Fame’ kan een goede start zijn
    om te bepalen welke koptelefoon het beste geschikt voor je is.

Ik heb zelf een NAD Viso HP50, een aanrader. Maar jouw smaak
    en voorkeur kan anders zijn.

Geblokkeerd
    Humain

Mooi als in muzikaal misschien niet maar de details die ik muziek hoor heb ik nog met geen enkele headphone waargenomen.

Bijdrager
    KarelWillem

‘Mooi’ als in uiterlijk vertoon. Dat werd bedoeld (als je reageert op Bizon).;)

Geblokkeerd
    Humain
    KarelWillem op 29 januari 2015

’Mooi’ als in uiterlijk vertoon. Dat werd bedoeld (als je reageert op Bizon).;)

Dan had ik het verkeerd idd:)

Bijdrager
    fixar

Niet alleen kijken hoe ie er uit ziet, maar vooral letten op hoe ie klinkt met jouw eigen muziek. En vergeet ook niet om te voelen of ie, gedurende langere tijd (uurtje?) lekker zit en niet te zwaar is en goed is in te stellen voor jouw hoofd.

On-ear?
    Over-ear?

De Beyerdynamics zijn inderdaad errug goed.

Ikzelf heb voor een Sennheiser Momentum Over-Ear gekozen. Die pastte het best bij mijn smaak/hoofd/gehoor.

Bijdrager
    semih2002

Op bol.com kan je solo 2 voor 180 euro kopen ik heb ze alle twee gehad en er was weinig verschil aan het kwaliteit maar de solo 2 zit wel komfortabeler

Bijdrager
    semih2002

Als ik u was zou ik de solo2 kopen er is maar €60 verschil en de solo 2 zit beter en klinkt beetje beter.
    En als je koopt zou ik vind ik dat je de zwart met rode koopt, alé iedereen heeft een andere mening maar de zwart met rode is
    Heel mooi

28 berichten aan het bekijken - 1 tot 28 (van in totaal 28)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.