9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    nickwenneker

Beamer –> MacBook Pro

Hallo mensen,

Ik heb een vraagje,

Kan er een Beamer worden aangesloten op een MacBook Pro 13 inch ??

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Nick

Bijdrager
    salvatore

Ja dit kan. Met behulp van een adapter. Even ervan uitgaande dat de Beamer een VGA poort heeft (wat eigenlijk in bijna alle gevallen aanwezig is).

Bijdrager
    Hansi2124

Je kan denken dat een beamer een “one more thing” aan je Mac is, maar dat is niet de juiste interpretatie van het subforum One More Thing.:wink:
    Daarom verplaatst naar dit subforum.

Bijdrager
    nickwenneker

Bedankt voor jullie reactie,

Kan ik er van uit gaan dat zo’n dapter en bij zit ??

En Hans, ik had al verwacht dat je dat ging zeggen, Dank voor het verplaatsen

Gr.

Bijdrager
    DJMischaa

Nee Nick, zo’n adapter zit er niet standaard bij.
    Deze kan je er los bij kopen voor €29,-.
    Natuurlijk zijn er ook adapters die niet van Apple zijn en die zijn een stukje goedkoper!

Bijdrager
    eddy coupe

heb hier vorige week ook een post over geplaatst, maar dan voor de Imac met mini DV-uitgang. Het kan soms erg lastig zijn voordat de beamer wordt herkend. Zie bijv.
    http://getsatisfaction.com/apple/topics/why_wont_my_macbook_detect_an_external_display
    Tip:
    1. Koop een apple adapter, veel duurder maar veel meer bedrijfszeker
    2. Ga niet van analoog naar digitaal (of andersom), maar houdt het signaal zoals het is. Dus van mini DV naar VGA lukt (mij) niet. Van mini dv naar hdmi lukte uiteindelijk wel.
    3. Ook effectief: terugzetten van de beeldschermresolutie van de Mac naar 1024 x 768
    Succes

Moderator
    Strifer

Op mijn oude MBP kreeg ik zo’n Apple converter erbij om het naar VGA om te zetten. Dat werkte prima met beamers. Op mijn nieuwe MBP heb ik een MDP>HDMI converter om hem aan te sluiten op mijn LCD televisie. Dat werkt ook prima met de huidige beamers met HDMI aansluiting. Deze maand nog gedaan op een bruiloft:-)

Bijdrager
    eddy coupe

Inmiddels lijkt het een beetje te werken:
    1. Imac aan en resolutie scherm terugzetten naar 1024×768
    2. mini-dvi naar hdmi adapter inpluggen en verbinding maken met de beamer
    3. nieuw scherm wordt herkend
    4. voor afsluiten van de mac de mini-dvi kabel eruit, 10 seconden wachten.
    maar waarom dit alles nodig is? Het schijnt met de apple adapters (zo’n 30 euro) beter te functioneren dan met mijn Chinese adapter (van 7 euro).

Bijdrager
    nickwenneker

Nog even een aanvullende vraag,

Als ik zo’n adapter wil halen, wat is dan de precieze naam ?

Ik heb er wel 1 zien staan op de Apple site voor 29 euro maar ik weet niet of dit de goede is

Nick

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.