16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    IOS dude

beamer in grond

Hallo OMT’ers,
    Ik zou graag een beamer op zolder zetten maar er is een probleem: als ik de beamer aan het plafond hang, dan moet ik hem teveel naar beneden richten omdat het dak schuin afloopt, hierdoor wordt het beeld dus uitgerokken. Een aan de muur hangen is ook geen optie want daar zit hij teveel in de weg. Is het mogelijk om een beamer in de grond te plaatsen dat ik met een luik kan openklappen en dan een ultrakorte afstandsprojector gebruik om de uitrekking tegen te gaan?
    Ik ga de beamer vooral gebruiken als tv en als scherm om te gamen.
    Hebben jullie hier ervaring mee of hebben jullie een andere oplossing?

Alvast bedankt

Bijdrager
    MacKevin11

Je kunt toch gewoon de beamer aan ’t plafond hangen en vervolgens het beeld aanpassen?

Bijdrager
    IOS dude

Het probleem is dat ie dan nogal veel in de weg hangt

Bijdrager
    IOS dude

Dan hangt die namelijk te laag

Bijdrager
    poing

waarom een beamer als er zoveel mooie tv’s te koop zijn?

Bijdrager
    Blue helmet

Het gaat erom dat je de projectieafstand haalt. Door gebruik te maken van een foliespiegel geplaatst onder de juiste hoek kun je de beamer op vrijwel elke positie plaatsen ten opzichte van je scherm.

Bijdrager
    IOS dude
    Blue op 06 oktober 2013

Het gaat erom dat je de projectieafstand haalt. Door gebruik te maken van een foliespiegel geplaatst onder de juiste hoek kun je de beamer op vrijwel elke positie plaatsen ten opzichte van je scherm.

dus ook omhoog ipv omlaag corrigeren??

@poing
    : de prijs??

Bijdrager
    Blue helmet

Omhoog of omlaag maakt niet uit zolang de projectieafstand maar gehaald wordt ten opzichte van de schermgrootte. De hoek van de spiegel ten opzichte van beamer en scherm is wel van belang. Vervorming aan de zijkanten van het beeld kan optreden. Of dat te corrigeren is is afhankelijk van je beamer.

Bijdrager
    cmug

Wat dacht je van een opklapbare beugel uit het plafon?

Bijdrager
    IOS dude

@cmug: het is op zolder dus het plafond steekt vol met isolatie+dan hangt de projector te laag

@blue
    helmet: is deze hiervoor een goede? Ik heb nemelijk niet zoveel ervaring met beamers

Bijdrager
    Koning Frank

@IOS-dude : 1024 × 768 is geen hoge resolutie. Maar als je ‘m slechts voor films e.d. wilt gebruiken, denk er dan over om een tv te kopen. De meeste tv’s hebben bijvoorbeeld al een standaard sound system. Bij je beamer moet je zelf nog een audio systeem erbij kopen.

Een beamer ziet er wel leuk uit enzo, maar je ziet een paar dingen over het hoofd. De lamp in je beamer heeft bijvoorbeeld een aantal branduren en is na een tijdje gewoon op (en dan moet je een nieuwe kopen). Dat zijn al extra kosten. Denk er ook aan dat je kamer wel goed donker moet kunnen zijn, je ver genoeg van je projectie af moet kunnen zitten etc etc.

En zoals poing al zei, waarom geen tv? Voor dezelfde prijs heb je tegenwoordig al hele goede tv’s.

Bijdrager
    NoPlasticPhones

Een TV lijkt me inderdaad verstandiger. En beamer mag dan wel heel cool staan, maar een TV is stukken beter.

Bijdrager
    Blue helmet

@IOS Dude
    Ik heb je een persoonlijk bericht gestuurd!

Bijdrager
    KarelWillem

Buiten een hoop lawaai (want dat maken de meeste beamers toch nog wel), een hoop hitte (lamp wordt gloeiend), een lage resolutie (bij betaalbare beamers), een beeldafwijking en een probleem met lichtsterkte, moet je ook nog eens een goed projectiescherm hebben voor een redelijk resultaat.

Het lijkt inderdaad heel leuk, maar er zijn meer nadelen dan voordelen in de meeste gevallen.

Wij hebben zelf ooit een beamer opgehangen hier, inclusief heel mooi scherm.
    Na twee films werd je het al zat om de boel lekker donker te maken, en zo’n blazend apparaat achter je rug is ook niet heel fijn.

Ik… zou er nog even over nadenken als ik jou was.

Bijdrager
    KarelWillem

Prachtdingen.

En als je nog ergens 30.000 euro hebt liggen, best de moeite waard.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.