7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    centrumarcanum

beamer aansluiten

Hallo,
    Als ik mijn nwe beamer aansluit op mijn Macbook Pro krijg ik alleen het bureaublad te zien. Een ingevoerde DVD speelt alleen op de computer. Moet ik instellingen op de Mac veranderen, een extra kabel, ……………….? Graag jullie hulp/suggesties, Fred

Bijdrager
    m0217585

En als je Appeltje F7 probeert? Dit dient om te switchen tussen computerweergave en extra bureaublad.

Greetz

Bijdrager
    centrumarcanum

dank je wel, dat werkt dus prima. Alleen nog geen geluid, dat moet ik ws regelen met een extra kabeltje wat dan natuurlijk weer niet is bijgeleverd. Weten jij wat voor type aansluiting dat is?
    Fred

Bijdrager
    m0217585
    ”centrumarcanum”

dank je wel, dat werkt dus prima. Alleen nog geen geluid, dat moet ik ws regelen met een extra kabeltje wat dan natuurlijk weer niet is bijgeleverd. Weten jij wat voor type aansluiting dat is?
    Fred

Goed dat het werkt! Met het geluid kan ik je jammergenoeg niet helpen.

Bijdrager
    Dick de Roos

De meeste beamers hebben een paar tulp-stekers voor audio (rood en wit. De gele is voor de video).
    Je kunt een kabeltje minijack (aansluiten op de hoofdtelefoonpoort) met een verloop naar de tulp-stekers gebruiken.
    Dan moet het geluid ook werken lijkt mij. :apple:

Bijdrager
    Xigh

Jup, gewoon een minijack naar tulip. Gister toevallig een gekocht en het is 5,50 euro voor 5 meter. 3 meter is 3,50 ofzo.

Bijdrager
    jeffo

Geluid moet het zonder extra kabeltje gewoon doen op je Macbook. Alleen als je het wilt versterken kun je het met behulp van tulpstekkers op de beamer aansluiten (inderdaad vanuit je hoofdtelefoonaansluiting) maar niet alle beamers hebben geluidmogelijkheden!

Om geluid te versterken kun je overigens beter een paar externe boxen aansluiten, geluid van een beamer is meestal niet echt geweldig.

Heb je een ingang voor een gele, een rode en witte tulpstekker op je beamer?

jeffo

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.