8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    elblanco

Beamer aansluiten op Mini

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een Mac mini (Late 2009) waar een Samsung monitor op is aangesloten dmv een DVI adapter. Nu zou ik ook graag, naast de monitor, een beamer willen aansluiten maar deze beamer heeft alleen nog een VGA poort vrij.

iemand een idee of dit mogelijk is en zo ja hoe ik dit het best zou kunnen doen ?

Alvast bedankt !

Bijdrager
    SMTR

Mac Mini’s uit 2009 hebben een mini DVI- en Mini Displayport-aansluiting. Je zou dus nog een aansluiting vrij moeten hebben, waar je met de juiste adapter, je beamer op kan aansluiten.

Bijdrager
    elblanco

Bedankt voor de hulp, ik probeer een foto te uploaden misschien kun je aangeven welke poort het is ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

De poort links van de USB aansluitingen. Je hebt dus een mini-Displayport naar VGA adapter nodig. Bij Apple kost die €29, maar je kan ze ook voor een tientje krijgen. Ik geef je zo even een linkje naar een goedkopere.

Bijdrager
    elblanco

TOP ! Bedankt, ben er erg blij mee want ik zag door de bomen het bos niet meer !

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Deze kost €9,95.

Zelf heb ik de mini-Displayport naar DVI adapter daar besteld. Het is natuurlijk een heel andere kwaliteit plastic dan die van Apple, maar intern is het nog een vrij degelijk ding. Geeektech.com is in mijn ervaring ook betrouwbaar (twee keer daar wat gekocht, zeer duidelijke communicatie en altijd op tijd), dus je hoeft je daar geen zorgen om te maken.

Bijdrager
    Brombeer

Die informatie staat ook op de doos en in de boekjes. Als je die niet hebt, is de kans groot dat je ook de oorspronkelijke grijze DVD’s niet meer hebt. En als de mini zelf moeilijk doet, of een herinstallatie nodig is, dan is het verdomd handig als jij of je huisnerd dat gereedschap heeft.
    Als je ze niet meer kunt vinden (of van iemand die dezelfde late 2009 mini heeft kunt kopiëren), ben je al aardig geholpen met de gewone retail-DVD van OSX 10.6/10.6.2 Snow Leopard of een hogere versie. Dus dat is iets waar je dan je oren voor gespitst kunt houden.

De grijze DVD’s van een andere Mac dan de late 2009 mini zullen hier niet op werken.

Bijdrager
    SMTR

Wat hebben die grijze installatie DVDs te maken met het aansluiten van een tweede beeldscherm…?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.